arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰

فتاح: دولت نمی‌تواند موضوع اختلاس را لایی رد کند

وزیر نیروی دولت نهم با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند موضوع اختلاس را لایی رد کند، گفت: نمی‌دانم چرا دولتمردان سختشان است که از مردم عذرخواهی داشته باشند و اظهار ندامت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیروی دولت نهم با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند موضوع اختلاس را لایی رد کند، گفت: نمی‌دانم چرا دولتمردان سختشان است که از مردم عذرخواهی داشته باشند و اظهار ندامت کنند.

پرویز فتاح در گفتگو با مهر در مورد اختلاس اخیر در نظام بانکی گفت: اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یک اتفاق نادر در کشور به شمار می‌رود که حجم این اختلال مالی و اختلاس از اول انقلاب بی‌سابقه بوده و انصافا به عرصه اقتصادی، سرمایه‌ای و مالی کشور لطمه زده است.

وزیر سابق نیرو افزود: دامنه این اختلاس رفته رفته تا لایه‌های مردمی و کوچه‌بازار رفته که به نظر می‌رسد که عبور از این بحران به راحتی امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید دولتمردان به مردم اعتماد کنند و اطلاع‌رسانی درستی را در این رابطه انجام دهند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، دولتمردان خالصانه باید از مردم عذرخواهی می‌کردند؛ یعنی عذرخواهی اولین کاری بود که دولتمردان باید صورت می‌دادند و اعتراف می‌کردند که اختلال مالی در سیستم آنها صورت گرفته است.

فتاح گفت: نمی‌دانم چرا برخی‌ها سختشان است که معذرت‌خواهی کنند؛ در حالیکه معذرت‌خواهی و اقرار، فرد را بزرگ می‌کند و کوچک نمی‌شود. این تجربه در گذشته نیز صورت گرفته بود.

به اعتقاد وی، مردم اظهار ندامت و عذرخواهی را می‌پذیرند؛ بنابراین بنده نمی‌دانم دلیل این امر چیست که عذرخواهی به صورت رسمی صورت نمی‌گیرد.

رئیس بنیاد تعاون سپاه ابراز امیدواری کرد که با درایت قوه قضائیه و انجام هماهنگی با قوه مجریه، موضوع اختلاس به منطقی‌ترین روش حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: به هرحال قوای سه‌گانه نمی‌توانند از کنار این موضوع به راحتی گذر کنند و نمی‌توان موضوع اختلاس را لایی رد کرد. این یک موضوع بزرگ است و کسی نباید فکر کند که به راحتی حل و فصل می‌شود.

فتاح با تاکید بر اینکه هیچ یک از نهادهای مالی بنیاد تعاون سپاه درگیر این اختلاس نبوده‌اند، گفت: البته این زیرمجموعه‌ها نیز از این اختلاس متاثر شده‌اند و اگرچه هیچیک از آنها در این موضوع ذره‌ای دخالت نداشته‌اند، ‌اما کارهای آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
نظرات بینندگان