arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

کاریابی آداب دارد!

این روزها بسیاری از افراد به دنبال کاریابی هستند. اما پیدا کردن شغلی که از هر نظر مناسب باشد چندان کار ساده ای نیست و آدابی مخصوص دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها بسیاری از افراد به دنبال کاریابی هستند. اما پیدا کردن شغلی که از هر نظر مناسب باشد چندان کار ساده ای نیست و آدابی مخصوص دارد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب اگرچه یافتن شغل به تنهایی بخشی از مشکلات کارجوها را حل می کندف اما اگر قرار باشد شغلی را انتخاب کنید که با روحیات و توانایی های شما هماهنگ نباشد نمی توانید انتظار داشته باشید برای مدت های طولانی در شغلتان دوام بیاورید. بنابراین پرسش این است که چگونه باید یک شغل مناسب پیدا کنیم؟

 

توانایی های خود را فهرست کنید

کاریابی آداب دارد!

حتی یک تایپ ساده نیز می تواند به کاریابی شما کمک کند بنابراین تمامی توانایی های خود را فهرست کنید تا هنگام کاریابی به شکل دقیق تری مطئن شوید کاری که پیدا کرده اید مناسب شماست یا خیر. درواقع کاریابی می تواند بسیار ساده تر شود اگر نقاط قوت و ضعف خود را بدانید. البته فراموش نکنید که نباید در فهرست کردن نقاط ضعف و قوت خود اغراق کنید.

 

عجله نکنید

درست است که کاریابی گاهی اورژانسی است و به علت مسائل معیشتی ناچارید عجله کنید. اما عجله بیش از حد می تواند نتیجه ای معکوس داشته باشد. بهتر است در انتخاب هایتان صبوری کنید و ابتدا چند شغل را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید. گاهی فرصت های شغلی برابر با امکانات متنوعی به شما پیشنهاد می شود که اگر عجله کنید مشاغل مناسب تر را از دست می دهید.

 

از تجربیات دیگران استفاده کنید

کاریابی آداب دارد!

وقتی برای کار در مجموعه ای بزرگ دعوت می شوید از تجربیات دیگران استفاده کنید.درواقع سعی کنید یک پژوهش محلی کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید شغلی که انتخاب کرده اید مناسب شما است یا خیر.

 

فرهنگ سازمان و محیط کار را بررسی کنید

فرهنگ سازمانی و محیط کاری تاثیر بسزایی در وضعیت فعالیت شما در سازمان دارد. درواقع نوع فرهنگ سازمان می تواند نقشی تعیین کننده در وضعیت حضور شما در سازمان داشته باشد.

نظرات بینندگان