arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

اطلاعیه سازمان میراث‌ فرهنگی در خصوص روز «کوروش»: برای روز ۷ آبان، فارغ از صحت و سقم آن، برنامه‌ای نداریم

مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: «این سازمان فارغ از صحت و سقم روز ۷ آبان‌ ماه (منسوب به روز کوروش) و با اعتقاد بر این‌که هرگونه حاشیه به میراث‌فرهنگی کشور آسیب جدی می‌رساند هیچ‌گونه برنامه‌ای برای این روز ندارد.این سازمان در راستای صیانت از میراث‌فرهنگی کشور و عمل به وظیفه ذاتی خود، هیچ‌گونه استقبالی از برنامه‌هایی که به میراثمان آسیب می‌رساند نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اطلاعیه سازمان میراث‌ فرهنگی در خصوص روز «کوروش»: برای روز ۷ آبان، فارغ از صحت و سقم آن، برنامه‌ای نداریم

مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: «این سازمان فارغ از صحت و سقم روز ۷ آبان‌ ماه (منسوب به روز کوروش) و با اعتقاد بر این‌که هرگونه حاشیه به میراث‌فرهنگی کشور آسیب جدی می‌رساند هیچ‌گونه برنامه‌ای برای این روز ندارد.

این سازمان در راستای صیانت از میراث‌فرهنگی کشور و عمل به وظیفه ذاتی خود، هیچ‌گونه استقبالی از برنامه‌هایی که به میراثمان آسیب می‌رساند نمی‌کند.»

هفتم آبان چند سالی است به نام کوروش گره خورده است و روزی برای بزرگداشت این پادشاه ایرانی. به باور گروهی این روز بر پایه منابع تاریخی یونانیان زادروز کوروش است.

عده‌ای دیگر نیز ان را روز فتح بابل به دست کوروش می‌دانند. برخی علمای دینی هم از جمله امامان جمعه استان فارس پایه این عقاید را دست‌کاری شده می‌دانند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین
|
Ukraine
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
ما "کوروش بزرگ" را از عمق جان دوست داریم و 7 آبان را گرامی میداریم.
درود خدا بر "کوروش بزرگ" باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
سازمان ميراث فرهنگي
چرا اين روز را محترم نمي شماريد فرض كنيم كه مثلا زاد روز كورش هفتم آبان نبوده و دهم آذر است .موضوع بزرگداشت شخصي است كه محترم است و قابل احترام
نظرات بینندگان