arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

2 نفردیگر از سرکردگان شرکت سکه ثامن در مشهد دستگیر شدند

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: دو نفر دیگر از سرکردگان شرکت سکه ثامن در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دستگیر شدند و 10 میلیارد تومان از اموال و دارایی‌هایشان توقیف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، ابراهیم قربان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر پلیس فتا مشهد به‌مناسبت هفته ناجا برگزار شد؛ گفت: در یک سال گذشته با اقدامات انجام شده علی‌رغم افزایش 80 تا 90 درصدی جرایم سایبری در کشف جرایم سایبری حدود 38 درصد افزایش داشته‌ایم و 22 درصد دستگیری‌ها در این حوزه افزایش یافته است. 

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: محوریت بحث پیشگیری و عملیات رسانه‌ای که در حوزه‌های آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، عملیات‌های رسانه‌ای، هماهنگی با اصحاب رسانه و نشست‌های آموزشی، 147 کارگاه آموزشی درون و برون سازمانی برگزار شده است. 

وی ادامه داد: در حوزه دیجیتال 774 فقره پرونده و تعداد 571 تجهیزات هوشمند الکترونیکی به آزمایشگاه پلیس واصل شده است.

قربان‌زاده اظهار کرد: از جمله اقلام تجهیزات آزمایشگاهی در این حوزه به انواع تلفن همراه، سیم کارت، هارد و لوح فشرده می‌توان اشاره کرد که حدود 66 درصد افزایش داشته است. 

دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد خبر داد و گفت: این باندها به جعل مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌پرداختند که اسامی مراکزی که در این زمینه فعالیت انجام می‌دادند و در روزهای اخیر به‌صورت هم‌زمان شناسایی و کشف شدند.  

وی با بیان اینکه کشف و جمع‌آوری مدارک تقلبی آموزشی و تحصیلی در دست اقدام است؛ یادآور شد: این سه باند از 250 هزار تا 8 میلیون تومان با توجه به نوع، رشته و مقطع تحصیلی از افراد اخذ می‌کردند.

خرید و فروش داروها و اقلام پزشکی غیرمجاز در فضای مجازی

قربان‌زاده از توقیف اقلام دارویی غیرمجاز به ارزش 6 میلیارد ریال و دستگیری 176 نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: داروهای غیرمجاز و تقلبی، ابزار پزشکی و داروخانه‌های که به‌صورت آنلاین و غیرمجاز فعالیت می‌کرده‌اند، با تلاش شبانه‌روزی و یک ماهه همکاران ما کشف، شناسایی و دستگیر شدند و به مقامات قضایی تحویل داده شدند. 

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از کشف، شناسایی و دستگیری عاملین احتکار اقلام خوراکی و بهداشتی غیرمجاز گزارش داد و بیان کرد: 207 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق و احتکار شده بود که توسط همکاران ما کشف و شناسایی شد و با تصمیمات مراجع قضایی در آینده روانه بازار می‌شود. 

دستگیری دو نفر از عوامل مؤسسه سکه ثامن در مشهد 

وی ادامه داد: دو نفر از سرکردگان شرکت سکه ثامن در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دستگیر شدند و 10 میلیارد تومان از اموال و دارایی‌هایشان توقیف شد و بعد از دستگیری آنها توسط نیروهای پلیس برای رسیدگی بیشتر به این پرونده تحویل مقامات قضایی تحویل داده شدند. 

قربان‌زاده اضافه کرد: دستگیری عامل سوءاستفاده از نام و لوگو صدا و سیما، عامل کانال غیرمجاز و مستهجن تلگرامی در مشهد، کشف باند کلاهبرداری و اغفال در بحث ترویج مفاسد اجتماعی، انهدام باند بزرگ قاچاق مکالمات تلفنی و کلاهبرداری سریالی در فضای سایبری، باند جعل چک و کلاهبرداری در یک ماه اخیر قبل توسط نیروهای پلیس فتا ناجا انجام شد. 

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از آسیب‌هایی که ممکن است در اثر ناآگاهی و پایین بودن اطلاعات خانواده‌ها از این فضا گریبان‌گیر آنها شود توضیح داد و گفت: از خانواده‌های محترم کمک می‌خواهیم که اطلاعات خود را نسبت به‌فضای مجازی افزایش دهند، حضور فرزندان خود را در این فضا کنترل کنند و حتما با آگاهی وارد این فضا شوند تا هرچه کمتر در معرض آسیب‌های این فضا قرار گیرند. 

وی در خصوص آسیب‌های فضای سایبری اظهار کرد: خرید و فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی که علاوه بر به‌مخاطره انداختن سلامت آحاد جامعه و تحمیل هزینه‌های گزاف برای بیمار و شهروندان و خروج دارو و تجهیزات پزشکی از شبکه توزیع قانونی به‌خروج سرمایه و ارز از کشور به‌خصوص در شرایط حساس کنونی منجر می‌شود. 

قربان‌زاده در خصوص افزایش 48 درصدی جرایم کلاهبرداری در فضای سایبری به‌ویژه در سایت‌های واسطه‌گری؛ بیان کرد: اگر مدعی‌العموم در خصوص این سایت‌ها وارد شوند ما نیز حتما ورود می‌کنیم.

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در خصوص تیراندازی روز گذشته در منطقه گلشهر مشهد؛ عنوان کرد: همکاران ما با حکم قضایی برای دستگیری و جلب متهم مراجعه کردند که پلیس به‌خاطر مقاومت بستگان متهم در تحویل دادن متهم مواجه شد و پلیس اجبارا با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و قانون تیراندازی چند شلیک هوایی جهت استرداد متهم از بستگانش انجام داده است. 

وی بیان کرد: جرایم خشن در استان 12 درصد افزایش یافته است، با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ با هدف کاهش جرایم در حاشیه شهر شاهد کاهش جرایم به‌خصوص در حاشیه شهر بودیم. 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان