arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

آیا جف بیزوس بین کارمندانش تبعیض جنسیتی می گذارد؟ / نتایج یک پژوهش شیوه های استخدام آمازون را زیر سوال برد

شرکت آمازون در یک چالش جدید قرار گرفته است. چالشی که تا حد زیادی به شیوه های استخدامی این شرکت مرتبط می شود و می تواند تا مدت ها سوژه رسانه ها باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آمازون در یک چالش جدید قرار گرفته است. چالشی که تا حد زیادی به شیوه های استخدامی این شرکت مرتبط می شود و می تواند تا مدت ها سوژه رسانه ها باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از رویترز، پژوهش های جدید حکایت از آن دارند که آمازون برای استخدام کارمندانش از آزمونی استفاده می کند که در قبال زنان دیدگاهی تبعیض آمیز دارد.

سالهاست که یک تیم در آمازون بر روی نرم افزاری کار کرده که رزومه کارکنان را بری انتخاب مناسب تحت بررسی قرار می دهد. این سیستم تلاش دارد تا برترین کارمندان را گزینش کند اما به نظر می رسد سیستم  استخدامی آمازون طی سال های گذشته تبعیض آمیز و خالی از اشکال نیست.

بر اساس گفته یک منبع آگاه که در بخشی از این برنامه حضور دارد، این برنامه بازنگری استخدامی از سال 2014 آغاز شد و یک تیم که شامل حدود ده مهندس بود تا مدت ها روی آن کار کردند. این برنامه بر اساس هوش مصنوعی به بررسی یک دهه اخیر از رزومه های ارسال شده به آمازون و شیوه های استخدام پس از آن پرداخت . هدف این بود که به هوش مصنوعی آموزش داده شود گزینش صحیح کارمندان چگونه است . اما نتایج این بررسی در نوع خود جالب بود. چرا مه مشخص شد سیستم آمازون کاندیداهای مرد را ترجیح داده بود.

آمازون اعلام کرده که از مدت ها پیش این نقص را اصلاح کرده و البته دیگر بر اساس تبعیض جنسیتی هیچ فردی را استخدام نمی کند. این در حالی است که بر اساس گزارش منتشر شده مسئله تبعیض جنسیتی حداقل طی ده سال گذشته وجود داشته و مربوط به سال های اخیر نیست.

به نظر می رسد یکی از مسائل اصلی، مجموعه داده ای بود که آمازون نمی تواند آن را انکار کند. اکثر بازنشستگی ها در دهه گذشته شامل مردان می شد.

مسئله دیگری که در این گزارش ذکر شد، اولویت الگوریتم برای زبان مردانه بود که اغلب بر اساس نوع سخن گفتن متقاضیان مرد مورد استفاده قرار می گرفت. بر اساس گزارش رویترز، یک تیم جدید در مرکز مهندسی ادینبورگ آمازون اماده است تا شیوه استخدامی را مورد بازبینی قرار دهد.

نظرات بینندگان