arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

۱۵۸ عضو پ. ک. ک. در ترکیه دستگیر شدند

ماموران مبارزه با تروریسم ترکیه در پی کشته شدن چندین نظامی ترک بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای کار گذاشته شده توسط نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، عملیات زمینی و هوایی گسترده ای را در شهرهای مختلف علیه این حزب آغاز و تعدادی از عوامل این گروه را دستگیر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رسانه های ترکیه اعلام کردند که 158 عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در عملیات هماهنگ ماموران مبارزه با تروریسم در 12 شهر ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، ماموران مبارزه با تروریسم ترکیه در پی کشته شدن چندین نظامی ترک بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای کار گذاشته شده توسط نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، عملیات زمینی و هوایی گسترده ای را در شهرهای مختلف علیه این حزب آغاز و تعدادی از عوامل این گروه را دستگیر کردند.


اخبار رسانه های ترکیه نشان می دهد در این عملیات که از روز گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد 158 نفر از اعضای حزب پ.ک.ک در شهرهای دیاربکر، استانبول، وان، شیرناک، آنتالیا، بورسا، ساکاریا، چاناک قلعه، باتمان، مرسین، شانلی اورفا و ماردین به اتهام عضویت در گروه های غیرقانونی و تروریستی دستگیر شده اند.


پنجشنبه گذشته هشت نظامی ترک بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای کار گذشته شده توسط نیروهای پ.ک.ک جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر زخمی شدند .


این اقدام باعث خشم مقامات آنکارا و آغاز دستگیری گسترده اعضای حزب کارگران کردستان شد.


ماموران امنیتی،ژاندارمری و ارتش ترکیه پس از این حادثه بر شدت عمل خود علیه نیروهای پ.ک.ک افزودند.


در حملات هوایی ارتش ترکیه در کوهستان های زاب، آواشیان و باسیان در شمال عراق بیش از 20 نفر کشته شدند.


بنابر اعلام روزنامه حریت و سوزجو، عملیات برای دستگیری گسترده علیه عوامل پ.ک.ک طی روزهای آینده تشدید خواهد شد و انتظار می رود فشار بر حامیان داخلی این حزب افزایش یابد.


حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.


این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است.


این تشکیلات از دو سال پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرده است.


دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.


مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

نظرات بینندگان