arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

پیام مشترک رئیس سازمان ملی استاندارد و دبیرکل ایزو به مناسبت روز جهانی استاندارد 2018

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام مشترک رئیس سازمان ملی استاندارد و دبیرکل ایزو به مناسبت روز جهانی استاندارد 2018

هر سال در 22 مهر (برابر با 14 اکتبر) اعضای سازمان های ISO، IEC و ITU روز جهانی استاندارد را گرامی می­ دارند و این فرصتی است تا از تلاش ها و همکاری­ های هزاران کارشناس در سرتاسر جهان که توافقات فنی را تهیه و تدوین می ­کنند تا به عنوان استاندارد بین ­المللی منتشر شود قدردانی شود.

شعار امسال روز جهانی استاندارد: استانداردهای بین المللی و انقلاب صنعتی چهارم است.

انقلاب صنعتی در اواخر قرن هجدهم شروع شد. زمانی که جوامع کشاورزی شروع به صنعتی شدن نمودند. در آن زمان تولید اغلب در منازل و با استفاده از ابزارهای دست ساز یا ماشین ­های ابتدایی بود. صنعتی شدن تغییر به سوی ماشین های برقی، تاسیس کارخانجات و تولید انبوه در نتیجه نقایص فراوان نظام سنتی تولید بود. صنایع آهن و نساجی در کنار موتور بخار نقش محوری در انقلاب صنعتی ایفا نمودند.

پیامد انقلاب صنعتی حجم بیشتر و تنوع تولید محصولات کارخانجات بود و ارتقای استانداردهای زندگی مردم بود.

با توجه به تجربه بشر از 3 انقلاب صنعتی قبل، آرمان انقلاب چهارم صنعتی؛ بهبود کیفیت زندگی بشر با هوشمندتر شدن هر چه بیشتر شهرها و سبک زندگی و بهره­ وری هر چه بیشتر است.

در حالیکه انقلاب چهارم صنعتی دارای قدرت ایجاد تغییر مثبت در جهان است، امواج این انقلاب مرزهای میان فناور­های جدید را از بین خواهد برد. بدیهی است همانطور که استانداردها در 250 سال پیش در خلال نخستین انقلاب صنعتی نقش مهمی داشتند، در انقلاب صنعتی چهارم نیز نقش به سزایی ایفا خواهند کرد.

نظرات بینندگان