arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

نتیجه آزمایش اچ آی وی و هپاتیت دانش آموزان تاکستانی مشخص شد/ جواب تست ها منفی است

دادستان تاکستان گفت: آزمایش اچ آی وی و هپاتیت دانش آموزان تاکستانی منفی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام مصطفی امیدوار دادستان تاکستان درباره انتشار خبری مبنی بر تجمع اولیا دانش آموزان در اعتراض به انجام تست قند خون در یکی از مدارس دخترانه شهرستان تاکستان گفت: صبح امروز از دانش آموزان تاکستانی تست اچ آی وی و هپاتیت گرفته شد که جواب آزمایش‌ها منفی است.

حجت الاسلام امیدوار افزود: طبق دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی برای این دانش اموزان واکسن مخصوص در نظر گرفته شده است و برخورد قضایی با عاملان آن نیز حتما صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مدیر، معاون مدرسه و فردی که مرتکب این عمل شده است، در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان تاکستان گفت: مدیر، معاون و مسوولان آموزش پرورش تاکستان هم باید به علت رخ دادن این اتفاق پاسخگو باشند.

وی با اشاره به خونگیری یک جوان ۱۷ ساله در پوشش هلال احمر از ۶۰ دانش آموز ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد انگیزه خاص مجرمانه نداشته است، اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

دادستان تاکستان در انتقاد به موج سواری برخی سایت‌ها و فضای مجازی در این زمینه خاطرنشان کزد: دستگاه قضایی به سلامت دانش آموزان حساسیت ویژه‌ای دارد و پیگیری این پرونده در دستور کار است و تمام افرادی که در این مورد مشارکت داشته و دخیل بوده اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

*خطری جان دانش اموزان را تهدید نمی‌کند

حجت الاسلام قدرتی نیز در این خصوص ابراز کرد: مدیر، معاون و مسوولان آموزش پرورش تاکستان باید به علت رخ دادن این اتفاق پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: دستگاه قضا به محض اطلاع از اتفاقات روی داده ورود پیدا کرده است و در این راستا مدیر و معاون مدرسه و فردی که مرتکب این عمل شده است را بازداشت کرده است.

قدرتی ابراز کرد: همچنین مسوولان شهرستانی در جمع خانواده‌ها حضور یافته اند و تا این لحظه با آزمایشات انجام شده خیال آن‌ها را از بابت عدم انتقال بیماری راحت نموده اند.

*دستگاه قضا با سرعت مشکل را پیگیری خواهد کرد

سرپرست دادسرای قزوین نیز در این مورد بیان کرد: غفلتی که از سوی مدیر مدرسه اتفاق افتاده بدون اینکه مقدماتی را طی کند و فردی که از سوی مراجع معرفی نشده به دبیرستان دخترانه ورود می‌یابد و خود مجموعه مدرسه هم در این امر ورود یافته اند و مدیر و معاون ودو فرد خاطی هم در این رابطه دستگیر شدند.

وی ابراز کرد: بعد سلامت روان دانش آموزان‌ و خانواده‌ها باید مورد نظر قرار بگیرد و در بعد سلامت نیز آزماش‌های لازم برای بررسی تهدید‌های احتمالی انجام شده است که تا این لحظه دلالتی بر انتقال بیماری‌های خطرناک به دست نیامده است.

حجت الاسلام کرمی مطرح کرد: مسوولان قضایی شهرستان در محل حضور یافتند و در زمان حال موضوع درمان در اولویت است.

این مسوول گفت: دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی صادر شده و امروز برای این دانش اموزان واکسن مخصوص اجرا میشود و برخورد قضایی با عاملان آن نیز حتما صورت می‌گیرد.

وی در خصوص عامل این اتفاق گفت: هدف یک ماجراجویی توسط یک نوجوان هفده ساله بوده است که به وضعیت این اتفاق رسیدگی خواهد شد.

نظرات بینندگان