arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

وزارت بهداشت یمن: ائتلاف عربی یک بیمارستان و زایشگاه در الحدیده را بمباران کرد / هنوز امکان شمارش کشته و زخمی‌ها وجود ندارد

وزارت بهداشت یمن از کشته و مجروح شدن شمار زیادی افراد غیر نظامی در حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به بیمارستان الدریهمی در الحدیده (غرب) این کشور خبر داد. در این حمله که توسط جنگنده‌های ائتلاف و ناو‌های جنگی آن مستقر در دریای سرخ انجام گرفت، ساختمان بیمارستان و مرکز ارایه خدمات به مادران باردار و کودکان الدریهمی کاملا تخریب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت یمن از کشته و مجروح شدن شمار زیادی افراد غیر نظامی در حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به بیمارستان الدریهمی در الحدیده (غرب) این کشور خبر داد.

گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره حاکیست: در این حمله که توسط جنگنده‌های ائتلاف و ناو‌های جنگی آن مستقر در دریای سرخ انجام گرفت، ساختمان بیمارستان و مرکز ارایه خدمات به مادران باردار و کودکان الدریهمی کاملا تخریب شده است.
این منبع اضافه کرد که در زمان حاضر امکان شمارش کشته و زخمی‌های این حملات وجود ندارد چرا که نیرو‌های متجاوز از نزدیک شدن خودرو‌های امدادگر به منطقه جلوگیری می‌کنند.
وزارت بهداشت یمن از جامعه جهانی خواست ائتلاف خود خوانده عربی را برای پایان دادن به تجاوزات خود تحت فشار قرار دهند.
۲۴ مرداد ماه گذشته بر اثر حمله هواپیما‌های ائتلاف سعودی به منازل مسکونی و اماکن تجاری ناحیه الدریهمی دستکم ۱۳ غیر نظامی جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر زخمی شدند.
در میان کشته و زخمی‌ها شماری زن و کودک هم وجود داشتند.
عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، تلفات انسانی حملات ائتلاف سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (۶ فروردین ۹۴) تاکنون بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۹۷ بوده است.

نظرات بینندگان