arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

رئیس سنای روسیه: سال آینده درباره عضویت در شورای اروپا تصمیم می‌گیریم

رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: روسیه تا ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ماه) تکلیف عضویت خود در شورای اروپا را مشخص خواهد کرد. «والنتینا ماتویینکو» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ماه ژانویه درخواست برای ادامه کار در شورای اروپا در صورت تامین شرایط فعالیت در آن خواهیم کرد یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: روسیه تا ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ماه) تکلیف عضویت خود در شورای اروپا را مشخص خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خانم «والنتینا ماتویینکو» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ماه ژانویه درخواست برای ادامه کار در شورای اروپا در صورت تامین شرایط فعالیت در آن خواهیم کرد یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.
وی افزود: بزودی نشست کمیسیون بین سازمانی برای همکاری با شورای اروپا در وزارت خارجه روسیه برگزار خواهد شد و در این نشست مجموعه مسائل و وضعیت پیش آمده مطرح و طی آن در باره اقدامات بعدی روسیه در شورای اروپا تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، توربیرن یاگلند دبیر کل شورای اروپا روز چهارشنبه در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا اعلام کرد که اگر روسیه حق عضویت خود را تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ پرداخت نکند کمیته وزیران این مجلس نه تنها می‌تواند بلکه موظف است که این کشور را از فهرست کشور‌های عضو حذف کند.
روسیه مدعی است که سالانه ۳۰ میلیون یورو بابت حق عضویت خود به شورای اروپا پرداخت می‌کرد و از دو سال پیش، پرداخت این مبلغ را متوقف کرده است.
مقام‌های روس اعلام کرده اند تا زمانی که تحریم‌ها علیه هیات روسی در مجمع پارلمانی شورای اروپا لغو نشود، حق عضویت این کشور را پرداخت نخواهند کرد.
هیات روسیه در مجمع عمومی پارلمان اروپا از سال ۲۰۱۴ از حق رای محروم شده و اعضای این هیات حق انتخاب و تصدی مقام‌های مجمع پارلمانی شورای اروپا را ندارند.
روسیه و مجمع پارلمانی شورای اروپا از دهه ۹۰ میلادی روابط پرتنشی داشته و این نهاد اروپایی چند قطعنامه علیه اقدامات روسیه در جمهوری چچن صادر کرده و در حوادث اوکراین در سال ۲۰۱۴ نیز روسیه را مسئول و مقصر دانسته است.

نظرات بینندگان