arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

افزایش صادرات تسلیحات آمریکا در دوران ترامپ / کشورها اگر می‌خواهند شریک واشنگتن بمانند، باید تسلیحات امریکایی بخرند

یک روزنامه آمریکایی از افزایش فروش خارجی تسلیحات این کشور در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، صادرات تسلیحاتی این کشور افزایش داشته است.

بنابر گزارش واشنگتن‌تایمز، فروش شرکت‌های تسلیحاتی  آمریکایی به کشورهای خارجی بیش از یک‌سوم در سال مالی افزایش داشته است و به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم اندکی کمتر از رکوردی است که در این زمینه به ثبت رسیده است.

مقامات آمریکایی در چند ماه گذشته به شدت بر روی کیفیت و ارزش تسلیحات آمریکایی برای فروش به خارجی‌ها کار کرده‌اند. این اقدام در راستای شعار کاخ سفید مبنی بر «تسلیحات آمریکایی بخر» است و انتظار می‌رود وزارت دفاع و خارجه آمریکا احتمالا امسال در این زمینه بیشتر تحت فشار قرار گیرند.

سرتیپ «چارلزهوپر» که ریاست آژانس همکاری امنیت دفاعی در پنتاگون را بر عهده دارد در این مورد گفت: «ما برای اینکه (تسلیحاتمان) را در مقایسه با تسلیحات مشابهی که مسکو و پکن (به بازار ارائه می‌دهند) بهتر کنیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.» این نهاد، مسئول اصلی‌ برای همکاری در راستای فروش خارجی تسلیحات آمریکاست.

وی در این مورد به خبرنگاران گفت: «کشورهای خارجی که در زمینه تسلیحاتی هم‌پیمان آمریکا محسوب می‌شوند، اگر می‌خواهند شریک واشنگتن بمانند، همچنان ناگزیر از  خرید تسلیحات آمریکایی هستند.»

آمریکا یکی از حامیان عربستان سعودی در جنگ یمن است و حمایت‌های تسلیحاتی این کشور از ریاض همواره انتقادهایی را به دنبال داشته است.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان