arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

طرح جنجالی ارتش ایالات متحده برای هوش مصنوعی / از تلاش برای افزایش ادراک ماشینی تا توسعه مهارت های ارتباطی

ارتش ایالات متحده قصد دارد برخی از عبارات اساسی را برای تسریع ارتباط هوش مصنوعی ب  ا انسان وارد چرخه آموزشی خود کند. درواقع این برنامه ای برای کاهش اشتباهات هوش مصنوعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش ایالات متحده قصد دارد برخی از عبارات اساسی را برای تسریع ارتباط هوش مصنوعی با انسان وارد چرخه آموزشی خود کند. درواقع این برنامه ای برای کاهش اشتباهات هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از ام آی تی نیوز، حتی قوی ترین برنامه های هوش مصنوعی نیز اشتباهات کلامی قابل توجهی دارند. علت این مسئله را می توان پایین بودن دایره لغات و یا کمبود اطلاعات هوش مصنوعی نسبت به وضعیت اصطلاحات رایج و روزمره دانست.

بر همین اساس است که ارتش ایالات متحده پروژه ای گسترده ای را برای آموزش پیشرفته به هوش مصنوعی طراحی کرده است. پروژه ای که می تواند ضریب خطای هوش مصنوعی را به حداقل برساند. 

بخشی از این پروژه روی اشتباهات عجیب و غریب هوش مصنوعی در ترجمه زبان های مختلف متمرکز است. اشتباهاتی که گاهی در سطوح حساس عملیاتی بحران زا خواهند بود. فارغ از مسائل مرتبط با ارتش و سیاست روبات ها و هوش مصنوعی در عترصه هایی مثل پزشکی، نیز نقشی مهم دارند.

اگر قرار باشد هوش مصنوعی مختل کننده تشخیص های زشکی باشد یا روند درمان را متشنج کند، نمی توان به آینده روشن هوش مصنوعی امید داشت.

اورن اتزیونی، مدیر عامل موسسه آلن که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند می گوید: "ایجاد دقیق ترین مفاهیم مشترک در فرهنگ های مختلف را می توان یکی از مهم ترین مواردی دانست که هنوز در حوززه هوش مصنوعی به شکل کامل حل نشده است."

طرح جنجالی ارتش ایالات متحده برای هوش مصنوعی  / از تلاش برای افزایش ادراک ماشینی تا توسعه مهارت های ارتباطی

برنامه جدید ارتش ایالات متحده نیز با ایجاد برخی معیارهای مبتنی بر پرسش و پاسخ در تلاش است تا شدت تشخیص های درست هوش مصنوعی را اندازه گیری کند. موضوعی بسیار مهم و حیاتی که در اینده بشر نیز تاثیر گذار است.

دیو گانینگ، مدیر برنامه در DPAPA، در بیانیه ای که امروز صبح منتشر شد، گفت: "عدم وجود حس مشترک در یک سیستم هوشمند از درک دنیای انسانی توسط هوش مصنوعی جلوگیری می کند. هوش مصنوعی باید قادر باشد به طور طبیعی با مردم ارتباط برقرار کند، به طور منطقی در موقعیت های پیش بینی نشده عمل کند  و از تجربیات جدید یاد بگیرد. عدم وجود این موارد، شاید مهمترین مانع بین برنامه های کاربردی دقیق هوش مصنوعی است که امروزه شاهدشان هستیم. "

نظرات بینندگان