arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

مجلس سنای آمریکا طرح تحریم حزب‌الله لبنان را تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا روز جمعه طرحی را که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان است به تصویب رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس سنای آمریکا طرح تحریم حزب‌الله لبنان را تصویب کردمجلس سنای آمریکا روز جمعه طرحی را که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان است، به تصویب رساند. 

طرح «اصلاحیه‌های جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله ۲۰۱۷» که از حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مجلس سنای آمریکا برخوردار بود خواستار انجام برخی اصلاحات در نسخه سال ۲۰۱۵ مصوبه دیگری به همین نام با هدف گسترش تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان است.  

این طرح، به طور مشخص خواستار تحریم آن دسته از «اشخاص خارجی» است که «آگاهانه از فعالیت‌های درآمدزایی یا جذب نیرو برای حزب‌الله حمایت می‌کنند یا به آن کمک می‌کنند.»

 مصوبه جدید به علاوه خواستار تحریم آن «دولت‌های خارجی‌ای» شده که اقدام به «حمایت‌های مالی، تسلیحاتی یا هر نوع کمک‌های دیگر» از حزب‌الله کنند.   

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه و «جین شاهین»، سناتور دموکرات که ارائه‌دهندگان طرح مذکور هستند گفته‌اند پیش‌نویس جدید در مقایسه با نسخه سال ۲۰۱۵، علاوه بر فراهم کردن امکان معرفی تحریم‌های جدید علیه دولت‌های حامیِ فعالیت‌های درآمدزایی و نیروگیری حزب‌الله، تحریم اشخاص و شرکت‌های خارجی موثر در این اقدامات را هم امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این،  مصوبه جدید زیرساخت‌های قانونی لازم برای تحریم اشخاص یا شرکت‌های خارجی حامی رسانه‌های مرتبط با حزب‌الله لبنان را نیز فراهم می‌کند.

نسخه موازی این طرح ماه گذشته در دیگر شاخه کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان آمریکا) به تصویب رسیده و برای تبدیل شدن به قانون بایستی به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برسد. 

نظرات بینندگان