arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

سازمان عفو بین الملل: ائتلاف آمریکایی بخش های گسترده ای از شهر رقه را ویران کرد

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بخش های گسترده ای از شهر رقه سوریه را ویران کرده و برای بازسازی آن کاری انجام نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بخش های گسترده ای از شهر رقه سوریه را ویران کرده و برای بازسازی آن کاری انجام نداده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه جمعه شب به نقل از 'آنیا نایستات' مدیر بخش تحقیقات بین المللی سازمان عفو بین الملل اعلام کردند که 80 درصد شهر رقه پس از یک سال از تسلط بر این شهر آوار شده است.
وی اضافه کرد: هنوز هزاران جسد در زیر آوارها مدفون هستند در حالی که هزینه های اختصاص داده شده برای خارج کردن این اجساد رو به پایان است.
نایستات گفت: عجیب‌تر اینکه در یک سال گذشته هیچ اقدام قابل ذکری برای بازگشت حیات طبیعی به شهر رقه انجام نشده است.
وی تصریح کرد: ائتلاف بین المللی پول کافی برای این حمله پرهزینه را داشت و باید هزینه ای برای مقابله با تبعات آن را نیز داشته باشد.
مدیر بخش تحقیقات بین المللی سازمان عفو بین الملل گفت: 30 هزار خانه در این شرایط به طور کامل ویران، 25 هزار خانه نیز آسیب دیده و تاکنون دو هزار و 500 جسد نیز از زیر آوار خارج شده است.
نایستات تصریح کرد: براساس شناسایی انجام شده بیشتر اجساد در شهر رقه را شهروندان عادی تشکیل می دهند که بر اثر بمباران جنگنده های ائتلاف کشته شدند.
وی افزود: وقتی که اعتبارات گروه جستجوگر اجساد تمام شود، کسی نمی‌داند برای سه هزار جنازه مانده زیر آوار باید چه کار کرد.
شهر رقه، مرکز استان رقه است که از سال 2013 در اشغال داعش بود، سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 (25مهر 96) به طور کامل از تصرف داعش خارج و تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفت.
نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان رقه و دیرالزور گسترش داده اند.

نظرات بینندگان