arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

وال‌استریت ژورنال: نماینده آمریکا با مقامات طالبان در دوحه دیدار کرده

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منبعی آگاه گزارش کرده که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امر مصالحه افغانستان در دوحه با مقامات طالبان دیدار کرده است. این دومین بار در چهار ماه اخیر است که مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان دیدار رو در رو داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با تلاش‌های دولت ترامپ برای یافتن راهکاری به منظور پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله افغانستان، نماینده آمریکا در امر صلح افغانستان در قطر با نمایندگان طالبان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منبعی خبری که از این مساله آگاه است، گزارش کرده که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امر مصالحه افغانستان در دوحه با مقامات طالبان دیدار کرده است. این دومین بار در چهار ماه اخیر است که مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان دیدار رو در رو داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این روزنامه همچنین آورده است که موضوعات گفت‌وگوی دو طرف مشخص نیست. خلیل‌زاد که در تلاش است تا طالبان را پای میز مذاکره بیاورد، هم‌اکنون در نخستین سفر خود در سمت نماینده ویژه آمریکا به سر می‌برد. او طی این سفر ۱۱ روزه از افغانستان، پاکستان، امارات، قطر و عربستان دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا از تایید یا رد این دیدار در دوحه سر باز زدند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: نمی‌توانیم چنین دیدارها یا محتوای گفت‌وگوهای دیپلماتیک را تایید کنیم. خلیل‌زاد در سفر خود برای یافتن بهترین توافق بر مبنای مذاکرات به منظور پایان دادن به درگیری افغانستان، چندین دیدار با مقامات مرتبط داشته است.

آلیس ولز، معاون وزارت خارجه آمریکا در زمینه آسیای مرکزی و جنوبی نیز در ماه ژوئیه در دوحه با مقامات طالبان دیدار کرد تا درباره برگزاری مذاکرات با آنان گفت‌وگو کند. یکی از مقامات طالبان که در این نشست حاضر بود، این دیدار را "بسیار مثبت" توصیف کرد.

نظرات بینندگان