arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

لیندا کیانی: حسن فتحی بازی‌ام را برای «زمانه» دوست نداشت/ لادن ژافه وند: نوید محمدزاده به من مقداری پول داده و الان با آن پول سرپناهی دارم

لیندا کیانی در مقایسه شخصیت فرزانه با شخصیت واقعی خودش گفت: من آدم کینه ای نیستم و خیلی زود قهرهایم یادم میرود به حدی که باید روی کاغذ یادداشت کنم که با چه کسی قهر هستم تا از خاطرم نرود! امازندگی که فرزانه پشت سر گذاشته ممکن است هر آدمی را تغییر بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
لیندا کیانی گفت: برای حضور در «زمانه» یک ماه متمرکز شدم و حتی معلم هم گرفتم اما در نهایت حسن فتحی از بازی من خوشش نیامد.

روز جمعه بیست مهرماه لیندا کیانی که این شب‌ها سریال «دلدادگان» با بازی او روی آنتن است مهمان بخش اول برنامه «من و شما» بود.

او در ابتدای این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال ظلی‌پور چرا در سریال «دلدادگان» با گریم در فصل دوم هم حاضر نشده و پانته‌آ بهرام بدون هیچ شباهتی با وی عهده‌دار این نقش است، گفت: این نظر منوچهر هادی بود که اعتقاد داشت من الان نباید نقشی با بیست سال و‌ اندی اختلاف سنی با خودم بازی کنم چون من هم اتفاقا خواهش کردم که گریم انجام شود و خودم بازی کنم اما ایشان قبول نکردند و از آنجایی که بازی خانم بهرام را خیلی دوست دارند این بازیگر را برای زمان حال انتخاب کردند.

دوست داشتم هنگامه قاضیانی جای پانته‌آ‌بهرام باشد

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پیشنهاد خودش برای بازی در این نقش چه کسی بود به نام هنگامه قاضیانی اشاره کرد.

کیانی در مقایسه شخصیت فرزانه با شخصیت واقعی خودش گفت: من آدم کینه ای نیستم و خیلی زود قهرهایم یادم میرود به حدی که باید روی کاغذ یادداشت کنم که با چه کسی قهر هستم تا از خاطرم نرود! امازندگی که فرزانه پشت سر گذاشته ممکن است هر آدمی را تغییر بدهد.

در پشت صحنه «پرستاران» دیکتاتوری بود

این بازیگر در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تجربه بازی در سریال «پرستاران» را تجربه‌ای تلخ دانست و در‌این‌باره توضیح داد: حتی از تماشای عکس‌های خودم در آن سریال هم حالم بد می‌شود. هرچقدر که درپروژه کسی مثل منوچهر هادی درک گروهی وجود دارد در «پرستاران» حالتی از دیکتاتوری در پشت صحنه وجود داشت و من اصلا آن کار را دوست ندارم، به نظرم کار ضعیفی بود و از اول هم برای حضوردر آن دو به شک بودم. همه چیز دل آن پروژه کارمندی بود و من اصلا کاری که شکل کارمندی داشته باشد درک نمیکنم. اگر شهرام شاه حسینی در آن پروژه نبود حتما که دق میکردم چون او از دوستان من استو حضورش در آن پروژه خیلی برایم مهم بود.

او در پایان گلایه‌هایش نسبت به این سریال این نکته را هم اضافه کرد: اگر بنا باشد فصل جدیدی از سریال «پرستاران» ساخته شود نه آنها به من پیشنهاد می‌دهند و نه من هیچ علاقه ای به حضور مجدد دارم.

اهل هیچ گروه و دسته‌بندی نیستم

بازیگر«وضعیت سفید» بعد از نمایش عکس محمدرضا شریفی نیا عنوان کرد که بعد از معرفی وی به پروژه «ساعت شنی» دیگر فرصت همکاری با شریفی‌نیا را نداشت.

کیانی همچنین اضافه کرد: من اهل هیچ گنگ و باندی نیستم و قاعده این جور بازی‌ها را هم بلد نیستم. نمی‌توانم به خاطر یک نقش از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنم و همیشه منتظر بودم تا به من تلفن شود و پیشنهادی را قبول را رد کنم. 

حسن فتحی از بازی من خوشش نیامد

کیانی برای اولین بار درباره همکاری نافرجام با حسن فتحی گفت و اشاره کرد: قرار بود که در «زمانه» بازی کنم حتی جلوی دوربین هم رفتم و بازی هم کردم. یک ماه روی نقشم تمرکز کرده بودم و معلم گرفتهبودم و برای اینکه با شغل وکالت خوب آشنا شوم مرتب به دادگستری میرفتم و پرونده قتل ها را مرور میکردم و خیلی روی آن نقش کار کردم اما در نهایت حسن فتحی گفت که بازی من را دوست ندارد و اینهمکاری منتفی شد. اوایل نسبت به ایشان دلخوری داشتم اما بعد ناراحتی ام برطرف شد.

او ادامه داد: برای «شهرزاد» هم باز از ایشان پیشنهاد داشتم؛ نقش مهمی که در زندگی شهرزاد نقش موثری داشت و نقشی بلند و جدی محسوب میشد و می‌توانم بگویم بعد از شهرزاد اصلی ترین نقش همین بود کهمن بنا بود بازی کنم و اتفاقا پارتنرم هم حمیدرضا اذرنگ بود اما گویا به مرور فیلمنامه کوتاه و این نقش کمرنگ و در نهایت حذف شد.  

ژافه‌وند: برای جشنواره کن فیلم کوتاه می‌سازم

لادن ژافه وند بازیگر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده مهمان من و شما بود. او که بعد از اکران این فیلم برای اولین در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر میشد درباره سرگذشت تلخش سخن گفت. او که بعد از ۵۶سال اعتیاد که از ۴ سالگی شروع شده بود موفق به ترک شد از تجربه روبرو شدن با هومن سیدی گفت.

ژافه‌وند عنوان کرد: هومن سیدی۱۵۰۰ نفر را در کمپ‌های مختلف دیده بود تا در نهایت من را برای این نقش انتخاب کرد. البته هنوز فیلم را ندیدم و در جشنواره هم که رفته بودم اینقدر که معطل شدیم تا دارد سالن سینما شدم و چراغ‌ها خاموش شد خوابیدم و فیلم را ندیدم!

او از نوید محمدزاده با عنوان خدای روی زمینش یاد کرد و گفت: روز اول فیلمبرداری که من خیلی احساس غریبه‌گی می‌کردم وارد شد و به من گفت مامان جان سلام و بغلم کرد و برای من که پسرم را از دست دادم این اتفاق خیلی حس خوبی ایجاد کرد.

نوید به من مقداری پول داده و الان با آن پول سرپناهی دارم اما بچه‌ها می‌خواهند در اکران فیلم هم برایم پولی جمع کنند تا یک خانه بخرم.

او همچنین از علاقه اش به سینما گفت و در میان خاطرات تلخش به روزهایی اشاره کرد که با پول توی جیبی‌اش ساعت‌ها در سالن سینما مینشست و فیلم می‌دید و بیان کرد که «اصلا در آن دوران فکر نمی‌کردم که یک روز بتوانم جلوی دوربین بروم».

ژافه‌وند از تصمیمش برای ادامه تجربه بازیگری گفت و در «من و شما» برای اولین بار اعلام کرد: یک فیلم کوتاه برای جشنواره کن دارم، یک فیلم خیلی عالی هم قرار است بازی کنم که الان نمی‌توانم خبری‌اش کنم اما اول آبان کلید می‌خورد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان