arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

سردار نقدی: اقتصاد، آسان‌ترین مشکل پیش روی انقلاب است/ برای فروش نفت التماس نکنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: به جای التماس برای فروش نفت باید دانشجویان به دفاع از تولید ملی برخاسته و شیرهای نفت را به روی استکبار ببندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آسان ترین مشکل پیش روی انقلاب اقتصاد است و اگر با منطق شهدا وارد این عرصه شویم همه مسائل به زودی حل خواهد شد.

سردار محمدرضا نقدی روز شنبه در اجلاسیه شهدای اساتید و دانشجو خراسان جنوبی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: دانشجویان باید همانند زمان دفاع مقدس وارد عرصه جنگ اقتصادی و روانی جامعه شده و پرچم شهدا را بدست بگیرند.

وی بیان کرد: مسائل امروز کشور ساده ترین مشکلی است که تا به حال انقلاب اسلامی به آن مواجه بوده چون روزی که دانشجویان مقابل رژیم شاه ایستادند نیروهای مسلح در دست آن رژیم بود ولی ملت با دست خالی مقاومت کرد در صورتی که امروز تمام انرژی زیر پای این ملت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مولد نیازمند نیروی انسانی، علم و فناوری است گفت: کشور در هیچ کدام از این زمینه ها کمبود ندارد و در عرصه های هوا و فضا ، حتی سلول های بنیادین تمام دنیا را شگفت زده کرده است.

وی با اشاره به هزار اختراع ثبت شده که هنوز به مرحله تولید نرسیده است افزود: از لحاظ تعداد مطلق مهندسین ایرانی، ما سومین کشور جهان هستیم.

سردار نقدی یکی از الزامات اقتصاد مولد را نقدینگی دانست و اظهار داشت: اگر نقدینگی در کشور وجود ندارد چطور در چهار دقیقه 50 هزار پراید به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اقتصاد مولد، بازار است ادامه داد: علاوه بر 80 میلیون بازار در داخل، 400 میلیون بازار در همسایگی کشور داریم که اگر به هند برسیم این رقم ها به 2 میلیارد هم خواهد رسید.

دفاع از تولید ملی به جای التماس برای فروش نفت
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: به جای التماس برای فروش نفت باید دانشجویان به دفاع از تولید ملی برخاسته و شیرهای نفت را به روی استکبار ببندند.

وی با اشاره به آمار 61 دانشجوی شهید از میان 2 هزار شهید خراسان جنوبی گفت: باید در محضر شهدا زانو زده و از مکتب آنها درس بگیریم.

سردار نقدی افزود: کنگره شهدا تشریفات و مراسم یا برنامه عزاداری برای از دست داده ها نیست بلکه یک برنامه عاشقانه و آموختن از معلمان عشق و عاشقی است.

وی کنگره شهدا را فرصتی دانست که می توان از آموزه های شهدا الهام گرفت و به دنبال خواسته رهبر معظم انقلاب حرکت کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید دانست چگونه می توان پرچم میدان داری انقلاب را به دست گرفت بیان کرد: باید در این فرصت به خواسته و مطالبه ولایت از جوانان، جامه عمل پوشیده شود.

وی با اشاره به سیره مجاهدت های دانشجویی در طول انقلاب و حوادث بعد از آن اظهار داشت: در آن زمان که هر ابر قدرت یک شاخه تروریستی در ایران داشت، هوشمندی دانشجویان با تشکیل هسته های اولیه اطلاعاتی در خنثی کردن توطئه های آنان مثال زدنی است.

سردار نقدی به جریان های بعد از انقلاب و عقب ماندگی کشور که میراث خفت آور دوران ستم شاهی بوده اشاره کرد و افزود: آن زمان 70 درصد مردم که در روستاها زندگی می کردند از ابتدایی ترین امکانات هم محروم بودند.

وی یادآور شد: در آن زمان نیز دانشجویان اولین پرچم داران حرکت ایجاد تحول در روستاها را تشکیل دارند و پس از آن جهاد سازندگی پایه گذاری شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رشادت های دانشجویان در عرصه های جنگ تحمیلی را از دیگر توانمندی های این قشر عنوان کرد و گفت: بسیاری از فرماندهان برجسته دفاع مقدس که نامشان شنیده می شود دانشجو بودند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پس از جنگ تحمیلی وارد جهاد علمی شدند، اظهار داشت: جهاد علمی دانشجویان باعث شد کشوری که حتی توان نداشت یک موشک 2 کیلویی شلیک کند امروز ماهواره پرتاپ می کند و تمام چرخه هوا و فضا را در اختیار گرفته است.

سردار نقدی، پیشرفت عرصه های تسلیحاتی کشور را حاصل تفکرات قشر دانشجو و دانشگاهی دانست و افزود: برخی فکر می کنند این پیشرفت با توجه دولت ها حاصل شده اما این طور نیست و بودجه هایی که برای صنایع غیر نظامی صرف شده بیشتر از بخش نظامی است.

وی با اشاره به بومی سازی شدن صد درصد سامانه های پدافند هوایی گفت: پیشرفت نیروهای مسلح نیز حاصل مراجعه به دانشگاه و استفاده از توان فکری قشر دانشجو بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وابستگی کشور در عرصه برخی صنایع و خودرو نیز به این خاطر بوده که همیشه نیاز بازار از توان خارج کشور به ما فروخته شده اما در عرصه دفاعی حتی سیم خاردار هم از ایران دریغ شد.

وی با بیان اینکه راه های بسته موجب شد که از توان دانشگاه ها در خودکفایی کشور برای عرصه های نظامی استفاده شود ادامه داد: هم اکنون با استفاده از جهاد علمی به ازای هر 50 پروژه نظامی، پنج پروژه غیر نظامی هم وجود ندارد چون راه ها بسته بوده و کشور برای خودکفایی راهی جز دانشگاه نداشته است.

سردار نقدی بیان کرد: با توجه به پیشتازی دانشجویان در جهاد علمی و نظامی رهبر معظم انقلاب هم توقع دارند که این پرچم همچنان در دست جوانان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تحول روستاها از 40 سال گذشته تاکنون گفت: امروز محرومیت در روستاها نداشتن خط اینترنت و پارک است که نشان می دهد حرکت های گسترده ای برای تحول روستاها و محرومیت زدایی بعد از انقلاب انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خودباوری و اعتماد به نفس را از اصول مهمی دانست که باید از مکتب شهدا آموخته شود تا کشور بتواند در مقابل تهاجم های اقتصادی و روانی مقاومت کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان