arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

ایموجی های توییتر دو کاراکتری شدند

ایموجی های توییتر دو کاراکتر به حساب می آیند. اگر این مضووع را نمی دانستید پس از هم اکنون در انتخاب ایموجی ها دقت کنید. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایموجی های توییتر دو کاراکتر به حساب می آیند. اگر این مضووع را نمی دانستید پس از هم اکنون در انتخاب ایموجی ها دقت کنید. 

از عجیب‌ترین بخش‌های توییتر به استفاده از اموجی‌ها برمی‌گردد. در ظاهر همه اموجی‌ها یک قسمت مشخص از توییت را به خود اختصاص می‌دهند ولی اگر بیشتر دقت کنید، متوجه می‌شوید تعداد کاراکترهایی که هر کدام می‌خواهند متفاوت با دیگری است؛ یک اموجی انسان دو کاراکتر گرفته و اگر جنسیت یا نژاد را تغییر دهید این تعداد به 4 یا 7 کاراکتر هم می‌رسد.

همین مسئله برای پرچم‌ها یا حتی اموجی خانواده چهار نفره وجود دارد. یک پرچم ممکن است تا 14 کاراکتر فضا بگیرد و برای استفاده از اموجی خانواده نیز به 11 کاراکتر نیاز دارید. حالا خبر خوشحال کننده اینجاست که از امروز دیگر این مشکل وجود نخواهد شد. توییتر در تاییدیه‌ای اعلام کرد که از این به بعد تمام اموجی‌ها، فارغ از جنسیت، شکل و نژادشان، هر کدام تنها دو کاراکتر جا می‌گیرند.

سال گذشته توییتر محدودیت تعداد کاراکترهایش را به عدد 280 رساند. با این وجود این چند کاراکتری بودن اموجی‌ها نه تنها دست کاربران را برای استفاده از اموجی‌ها در توییت بسته نگه می‌داشت بلکه مهم‌تر از آن باعث سردرگمی‌شان می‌شد. نکته‌ای که خود توییتر هم به آن اعتراف کرد و یکی از دلایل آپدیت سیستم یونیکد، همین گیج شدن کاربرها در به‌کار‌گیری اموجی‌ها بود.

بد نیست بدانید توییتر هفته پیش تایید کرد که به زودی قابلیت ساخت مومنت را در اپلیکیشن موبایل این سرویس غیرفعال می‌کند. ظاهرا کاربران اندروید و iOS سرویس استفاده زیادی از این ویژگی نمی‌کنند و همین مسئله هم باعث شده تا توییتر چنین تصمیمی را بگیرد. مومنت‌ها در حقیقت مجموعه‌ای از توییت‌ها هستند که روی یک موضوع خاص تمرکز دارند.

نظرات بینندگان