arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

انتقاد دادستان تهران از عملکرد سازمان بورس در برخورد با مافیا: یک دفعه برخی سهام شرکت را بالا یا پایین می آورند که مشکلاتی ایجاد می کند

جعفری دولت آبادی گفت: آیا سازمان بورس در انجام وظایف نظارتی اش موفق بوده است؟ چون برخی معتقدند در بورس هم مافیا وجود دارد یعنی یک دفعه برخی سهام شرکت را بالا یا پایین می آورند که مشکلاتی ایجاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در ادامه نشست دادستانی تهران با مسئولان شرکت های خودروسازی، پتروشیمی، گمرک، و صرافان امروز مسئولان بورس میزبان دادستانی تهران بودند.

در نشست امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون حقوقی سازمان بورس و مدیرعامل بورس کالا پاسخگوی سوالات دادستان تهران و دیگر حاضران این نشست بودند.


در این نشست علاوه بر معاونان دادستان تهران نماینده سازمان تعزیرات حکومتی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و نمایندگان دستگاه های اطلاعاتی حضور داشتند.


دادستان عمومی و انقلاب تهران در ابتدای جلسه سوالاتی از مسئولان بورس ارائه کرد.


عباس جعفری دولت آبادی گفت: ما در برخی پرونده ها مانند پرونده پتروشیمی مشاهده کردیم کالاهایی در بورس کالا عرضه اما برخی رانت ها موجب شد که این کالاها در بازار آزاد فروخته شود و نه تنها مشکل حل نشد بلکه گرانفروشی سنگینی در اقلام پلاستیک رخ داد.


وی به نقدینگی بالای جامعه اشاره کرد و گفت: واقعاً نقش واقعی بورس در جذب این نقدینگی چیست؟ آیا سازمان بورس می تواند این نقدینگی را مدیریت کند؟


جعفری دولت آبادی افزود: آیا سازمان بورس در انجام وظایف نظارتی اش موفق بوده است؟ چون برخی معتقدند در بورس هم مافیا وجود دارد یعنی یک دفعه برخی سهام شرکت را بالا یا پایین می آورند که مشکلاتی ایجاد می کند.


وی گفت: آیا این درست است که برخی ها با بالا بردن و پایین بردن سهام می توانند شرکت ها را به زمین بزنند؟


جعفری دولت آبادی گفت: سوال آخر ما این است آیا شرکت های دولتی مجاز هستند در بورس ورود کنند و وارد کارهای بورسی شوند؟


وی افزود: چندین پرونده های مرتبط با بورس داریم و درخواست مان از سازمان بورس این است که ما را به گونه ای کمک کند تا شاهد بورس رقابتی و واقعی باشیم و عده ای به خودشان جرأت ندهند در فضای بورس رانت خواری کنند.


در ادامه سخنان دادستان تهران مسئولان سازمان بورس پاسخگوی سوالات بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
2
بورس و مخصوصا سهامداران عادی از بی شرفی دلالان و حقوقیها روز خوش ندارد.
نظرات بینندگان