arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

سومین گور جمعی با 110 جسد در سرت کشف شد

دستگاه های امنیتی لیبی روز شنبه از کشف سومین گور جمعی حاوی 110 جسد در 15 کیلومتری غرب شهر سرت خبر دادند و برخی از اجساد، لباس نظامی بر تن دارند و برخی نیز دست بسته دفن شده اند و کنار برخی اجساد، دستگاه های تلفن همراه و مقادیری پول کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای «الوسط» لیبی نوشت: این گور جمعی حاوی 110 جسد است و برخی از اجساد، لباس نظامی بر تن دارند و برخی نیز دست بسته دفن شده اند و کنار برخی اجساد، دستگاه های تلفن همراه و مقادیری پول کشف شد.


«ابوبکر ونیس» معاون دادستان شهر سرت که مدتی تحت سیطره داعش بوده، گفت، این اجساد مربوط به کسانی است که حدود دو سال پیش در این محل دفن شده اند و بزودی تحقیقات در مورد هویت آنها آغاز می شود.


در طول هفته گذشته در مجموع سه گور جمعی حاوی 225 جسد اطراف سرت کشف شده است.


شهر سرت واقع در شمال لیبی و 450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت این کشور، از بهار 2015 تا اواخر پاییز 2016 مرکز تجمع و حکومت داعشی ها در لیبی بود اما این گروه تروریستی مغلوب نیروهای موسوم به 'بنیان مرصوص' شورای ریاستی لیبی شده و ناچار به ترک کردن این شهر شد.


لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی رو به رو است.


اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند، در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گوردسته جمعی ، لیبی ، سرت
نظرات بینندگان