arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

آلمان: ریاض درباره سرنوشت خاشقچی روشنگری کند

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر درباره سرنوشت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی روشنگری کند.هر روز که در بی‌اطلاعی می‌گذرد، نگرانی درباره (سرنوشت) خاشقچی که از زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده، افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه آلمان با انتقاد از تداوم بی اطلاعی از سرنوشت خبرنگار منتقد سعودی، از ریاض خواست تا در این مورد روشنگری کند.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر درباره سرنوشت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی روشنگری کند.

وی دیشب (شنبه) در این مورد به روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» گفت: «هر روز که در بی‌اطلاعی می‌گذرد، نگرانی درباره (سرنوشت) خاشقچی که از زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده، افزایش می‌یابد.»

ماس در ادامه گفت: «با توجه به اتهام قتل که از چندین روز پیش به صورت گسترده مطرح شده است، باید هرچه زودتر روشن شود که چه بر سر وی آمده است و عربستان سعودی باید در این زمینه روشنگری کند.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «ما نمی‌توانیم با این موضوع کنار بیاییم که خبرنگاران در سراسر جهان بیش از پیش به دلیل شغلشان تهدید شده و به آنها حمله می‌شود. این موضوع درباره عربستان سعودی و خبرنگاران تبعیدی هم صدق می‌کند.»

پیشتر دولت آلمان هم از ریاض خواسته بود تا درباره وضعیت خاشقچی اطلاع‌رسانی کند. معاون رئیس پارلمان آلمان هم چهارشنبه گذشته گفته بود که اینکه به عربستان سعودی اجازه داده شود که منتقدان خود را در خارج از کشور تحت تعقیب قرار دهد، قابل پذیرش نیست.

«جمال خاشقچی» فعال سیاسی و روزنامه‌نگار عربستانی که سال ۲۰۱۷ اندکی بعد از ولی‌عهد شدن «محمد بن سلمان» از عربستان رفت و مقیم آمریکا شد، روز سه‌شنبه دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) پس از مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه، دیگر دیده نشد. ریاض از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی و ادعا می‌کند او از کنسولگری خارج شده، اما ترکیه می‌گوید قراین نشان می‌دهد که او به دستور مقامات سعودی کشته شده است.

نظرات بینندگان