arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

سخنگوی قوه قضاییه: دستگیری ۱۳ متهم جدید ارزی/ ۶۵ سال حبس برای ۹ متهم مفاسد اقتصادی در کرمانشاه

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: قوه قضاییه هم در حد ضرورت به همه نیروهایی که در خصوص مراسم اربعین مسئولیت دارند کمک می‌کند و در تامین امنیت زائران در داخل و سر مرز و اگر لازم شود خارج از مرز کمک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یکصد و سی و دومین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎییه با حضور خبرنگاران قضایی رسانه‌ها از لحظاتی قبل آغاز شد.

یکصد و سی و دومین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎییه با حضور خبرنگاران قضایی رسانه‌ها از لحظاتی در ﻣﺤﻞ دﻓﺘﺮ ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎئیه آغاز شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه به سوالات خبرنگاران در زمینه موضوعات قضایی پاسخ خواهد داد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه هم در حد ضرورت به همه نیروهایی که در خصوص مراسم اربعین مسئولیت دارند کمک می‌کند و در تامین امنیت زائران در داخل و سر مرز و اگر لازم شود خارج از مرز کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با تقدیر از نیروی جان بر کف نیروی انتظامی که در ماه‌های اخیر در مبارزه با اخلالگران نظام ارزی و قاچاقچیان زحمت زیادی کشیده و کمک‌های موثری به قوه قضاییه کرده است، گفت: امیدواریم همه کسانی که علشق اعل بیت(ع) هستند موفق به انجام این سفر بشوند و قوه قضاییه هم در حد توان به همه نیروهایی که در این خصوص مسئولیت دارند کمک می‌کند و در تامین امنیت زائران در داخل و سر مرز و اگر لازم شود خارج از مرز کمک خواهد کرد.

اژه‌ای گفت: در تهران در خصوص قاچاق سازمان‌یافته و فعالیت‌های غیرمجاز ارزی ۱۹۶ نفر دستگیر شدند که ۱۳ نفر همین روزهای اخیر بود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: موضوع فعالیت غیرمجاز در حوزه ارزی را مردم جدی بگیرند زیرا بدون اغماض رسیدگی می‌شود و در غیر از حکم اعدام، سایر احکام قطعی است زیرا در این شرایط برای سودجویی یا همدستی با دشمن این اقدامات صحیح نیست.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در تهران ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی چند متهم دارند و ۱۰۰ نفر تعیین وقت شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: همین امروز صبح یک کیفرخواست به دادگاه ارجاع شد و خداقل در این صد مورد ارجاع شده به دادگاه در حال رسیدگی یا تعیین وقت است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۱۷ نفر که از اسناد غیرواقعی و ورود در سیستم بانکی می‌خواستند ارز بگیرند و ۱۰۰ میلیون هم گرفته بودند و می‌خواستند ۳۰۰ میلیون دیکر بگیرند دستگیر شدند و پرونده شان رسیدگی می‌شود.

اژه‌ای افزود: در خراسان رضوی ۴ نفر و همدان ۷ نفر دستگیر شده و به پرونده‌شان رسیدگی شده است و برخی احکام هم قطعی شده است.

وی ادامه داد: چند مورد صدور حکم در کرمانشاه داشتیم که عبارتند از نریمان بختیاری ۱۵ سال حبس، وحید محمدی ۱۵ سال حبس، صدیق ظاهری ۵ سال حبس، حسین نیک روش ۵ سال حبس، هومن بهره‌من ۵ سال حبس و مصادره اموال، حسن عزیزی ۵ سال حبس، محمد مرادی ۵ سال حبس، سردار محمدی فرزند احمد ۵ سال حبس و ضبط اموال، خانم بهیه اسین‌چیله ۵ سال حبس بوده است.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور گفت: در شیراز عبدالبصیر کاظمی به ۱۲ سال حبس و جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم شد.

اژه‌ای گفت: در بندر عباس قاچاق سازمان یافته ای داشتیم که به موجب آن علیرضا جهانی ۱۵ سال حبس و ۳۰ ضربه شلاق، علی نسرین، محمدنفر سفیردشتی، حمیده احمدی ۲ سال حبس، آرش حسینی ۶ ماه حبس ۱۰ ضربه شلاق، احمد پوریوسفی ۲ سال حبس جزای نقدی و محرومیت، مزدک پورهادی ۵ سال محرومیت، کوبک نرسیسیان ۲ سال حبس، رسول شاهرخی ۲ سال حبس، حسین نادری یک سال، عقیل احمدی پور، عبدی کوه ۶ ماه حبس، علیرضا عسگری ۶ ماه، صابر خداداد ۶ ماه حبس محکوم شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان