arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۱۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

چرا حسن عباسی به حبس محکوم شد؟

عباسی در یکی از سخنرانی‎هایش ادعا کرده بود «مسئولان نظام نفوذی، ناکارآمد و ناسالم‌اند و رئیس جمهوری با دروغ رأی آورده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حسن عباسی به دنبال شکایت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به هفت ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ایرنا؛ حسن عباسی، یکی از سخنرانان مشهور در یکی از سخنرانی‎های خود ادعا کرده عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور از طریق رانت به ثروت‎های نجومی رسیده ‎است.

او همچنین در این سخنرانی مدعی شده که «آخوندی، وزیر میلیاردی کشور است» و «بیخود کرده» که گفته باید از طریق لیبرالیسم کشور را توسعه دهیم.

اما این تنها سخنرانی جنجالی عباسی علیه دولت و کابینه نبود، او همچنین در یکی دیگر از سخنرانی‎هایش ادعا کرده بود «مسئولان نظام نفوذی، ناکارآمد و ناسالم‌اند و رئیس جمهوری با دروغ رأی آورده است.»

علاوه بر این او ادعا کرده که «مجلس و دستگاه قضایی‎ و وزیر صنعت، معدن و تجارت با خباثت عمل می‎کنند». عباسی در این سخنرانی به رئیس جمهوری اهانت کرده و به تقلید از او صحبت کرده بود.

پس از این سخنرانی‎های جنجالی حسن عباسی در سال 95، معاونت حقوقی ریاست جمهوری با دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرد.

صبح امروز نیز مهدی جعفرنژاد، وکیل حسن عباسی از ابلاغ حکم قطعی حبس موکلش به مدت هفت ماه خبر داد.

وکیل حسن عباسی در گفت‎وگویی با فارس اعلام کرده که تاریخ مشخصی برای معرفی به زندان تعیین نشده است و شاکیان حسن عباسی، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی و همچنین معاونت حقوقی دولت بوده‌اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
1
انتخاب راستگو باش و بگو که برای نشر اکاذیب رو تبرئه شد...
وی اظهار داشت: از موکلم به اتهام نشر اکاذیب نیز شکایت شده بود که دادگاه در ارتباط با این عنوان اتهامی، عباسی را تبرئه کرد.
-
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
1
متاسفم که در انقلاب اسلامی که با خون شهیدان بدست آمده و حفظ شده، چنین اشخاصی توانستند مسئولیت های ریاست جمهوری و وزارت را بدست آورند. افرادی که به جای خدمت به مردم و انقلاب، دغدغه شان بستن دهان منتقدین برای حفظ موقعیت شان است. برای مجلس متاسفم. والله قسم به عنوان یک دختر ایرانی مسلمان که ظلم این جماعت غیر انقلابی را با تمام وجود در زندگیم حس کردم و ضربات ناشی از حضور امثال آنها را به عنوان مسئول در زندگی فردی و اجتماعی مومنان انقلابی دیدم، شکایت خود را از این جماعت به درگاه و محکمه خدای محمد (ص) برده و برای رهبر مظلوم انقلاب طلب صبر می نمایم.
م ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
2
البته بعید می دونم به این شکلی که شما ادعا می کنید گفته باشه. در هر صورت واقعیت رو گفته و محکوم شدنش به ناحق بوده.
ادعای آزادی بیان و حقوق شهروندی دولت محبوب شما خیلی بیشتر از آستانه تحمل و انتقادپذیریشه.
کلاً شما لیبرال ها هر وقت چیزی به مذاقتون خوش نمیاد به راحتی زیر حرف ها و ادعاهاتون می زنین و دیکتاتور میشین.
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
2
چرا در گزارش نگفتین که از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شده؟!!! چون میترسین معلوم بشه حرفهایی که زده درست بوده
حبس عباسی نقض همه حرفهای روحانی هست که می گفت دهان منتقد رو می بوسه
چرا این خبرگزاری جرئت پخش حرفهای راست رو نداره؟
شمائی که این خبر رو تائید نمی کنی آیا وجدان کاری نداری چرا حقایق رو جور دیگه ای پخش می کنید چرا نمی گذارید صدای ملت پخش بشه جز اینه که این کار سلب آزادی و دیکتاتوریه
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
1
0
آقای وکیل خوب میداند کههر حکمی بعد از قطعی شدن در همان روزر لازم الاجرا میگردد و تاخیر انداختن در آن توسط واحد اجرا احکام تخلف محصوب میگردد
نظرات بینندگان