arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

رئیس‌جمهوری کره جنوبی: رهبر کره شمالی از بی‌اعتمادی جامعه بین‌الملل ناامید بود/ اعلام پایان جنگ کره آغاز ایجاد رژیم صلح است

رئیس جمهوری کره جنوبی گفت رهبر کره شمالی " صادق، آرام و مودب بود و از بی اعتمادی ممتد جامعه بین المل احساس ناامیدی میکرد. ما باید به کیم جونگ اون اطمینان دهیم که او تصمیم درستی در باره خلع سلاح گرفته و باید در آرزوی او برای صلحی پایدار و قوی همراهی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی به یک روزنامه فرانسوی گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فردی صادق است و واقعا قصد کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود را داد. وی در ادامه گفت که جامعه بین الملل باید برای این موضوع به او پاداش دهد.

مون در مصاحبه‌ای با لفیگارو گفت: امسال من ساعتها با  کیم صحبت کرده‌ام.  این جلسات من را متقاعد کرد که او تصمیمی راهبردی برای کنارگذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود گرفته است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در ادامه گفت که رهبر کره شمالی " صادق، آرام و مودب بود و از بی اعتمادی ممتد جامعه بین المل احساس ناامیدی میکرد.

وی در ادامه گفت: اکنون زمان آن رسیده که به این تلاشها که موافقت با آنها سخت بود پاسخ داده شود. ما باید به کیم جونگ اون اطمینان دهیم که او تصمیم درستی در  باره خلع سلاح گرفته و باید در آرزوی او برای صلحی پایدار و  قوی همراهی کنیم.

مون در بخش دیگری از این مصاحبه با ابراز امیدواری درباره این مسئله که نشست دیگر ترامپ و کیم بتواند به هر دو رهبر در پیشرفت موضوع هسته‌ای کمک کند گفت: اعلام پایان جنگ کره آغاز ایجاد رژیم صلح است.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم در آینده درباره کاهش تحریم‌ها متناسب با پیشرفت در مسئله خلع سلاح بحث کنیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان