arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

ترامپ: کره شمالی دیگر با زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در خصوص روابطش با رهبر کره شمالی، گفت: کیم جونگ اون دیگر به زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کند. او گفت: اگر که به او (کیم جونگ اون) اطمینان نداشتم در هیچ شرایطی آن را به زبان نمی آوردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در خصوص روابطش با رهبر کره شمالی، گفت: کیم جونگ اون دیگر به زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کند.

به گزارش روسیا الیوم، ترامپ در برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس آمریکا که بخش هایی از آن پخش شده، گفت: اگر که به او (کیم جونگ اون) اطمینان نداشتم در هیچ شرایطی آن را به زبان نمی آوردم.
براساس این گزارش، درحالی که مجری برنامه اتهام های وارده به رهبر کره شمالی در خصوص نقض حقوق شهروندان این کشور را بیان می کرد، ترامپ تاکید کرد: همه این ها فواید برقراری روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ را نفی نمی کند.
وی اشاره کرد: من به او اطمینان دارم اما این به این معنا نیست که من نمی توانم اشتباه کنم.
ترامپ در ادامه گفت: همه این ها را می دانم، بچه نیستم. باید همین طور باشد. من رابطه خوبی با او دارم. بیاد بیاوریم آن تهدیدهای هولناکی که پیش تر وجود داشت و اکنون وجود ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا باردیگر برای دیدار با رهبر کره شمالی پس از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر، ابراز تمایل کرد.
دونالد ترامپ هفته گذشته در نشستی خبری در کاخ سفید با بیان اینکه 'پیشرفتی باورنکردنی' در مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی حاصل شده است، گفت که دو طرف در حال بررسی سه یا چهار مکان برای دیدار دوباره سران هستند.
رئیس جمهوری آمریکا خرداد ماه سال جاری نخستین بار در کشور سنگاپور با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی دیدار کرد.
آمریکا اعلام کرده است که کره شمالی باید قبل از هرچیز زرادخانه های هسته ای خود را نابود کند، اما پیونگ یانگ درخواست کرده پیش از اجرای این روند پایان رسمی جنگ دو کره اعلام شود.

نظرات بینندگان