arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

عکس/ انور ابراهیم، جانشین احتمالی ماهاتیر محمد در پارلمان مالزی سوگند یاد کرد

انور ابراهیم 71 ساله معاون پیشین ماهاتیر محمد، روز دوشنبه به عنوان نماینده مجلس مالزی سوگند یاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انور ابراهیم رئیس حزب عدالت مردم و جانشین احتمالی ماهاتیر محمد توانست با پشت سر گذاشتن شش رقیب خود در انتخابات میاندوره ای مجلس مالزی و کسب اکثریت آرا به پارلمان این کشور راه یابد.

 به گزارش «انتخاب»؛ انور 71 ساله معاون پیشین ماهاتیر محمد، روز دوشنبه به عنوان نماینده مجلس مالزی سوگند یاد کرد.

انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان مالزی از منطقه پورت دیکسون در غرب این کشور روز گذشته برگزار شد و در آن انور ابراهیم معاون پیشین ماهاتیر محمد و شش نامزد دیگر به رقابت پرداختند.

طبق گزارش مسئولان برگزار کننده انتخابات، انور ابراهیم بیش از 71 درصد آرای رأی دهندگان در این منطقه را به خود اختصاص داده است.

انور که از وی به عنوان رهبر آتی ائتلاف پاکاتان هاراپان نیز یاد می شود، توانسته است اکثریت آرای 23 هزار و 500 نفر از رأی دهندگان در این منطقه را به دست آورد که رقم بالاتری نسبت به نماینده پیشین این منطقه است.

ماهاتیر محمد نخست پس از موفقیت در چهاردهمین انتخابات سراسری در سال جاری و کسب جایگاه نخست وزیری، با درخواست عفو از پادشاه مالزی، انور را که از اعضای ائتلاف پاکاتان هاراپان بود از زندان آزاد و اعلام کرد که قدرت را بزودی به وی واگذار خواهد کرد اما طبق قوانین مالزی، انور برای کسب جایگاه نخست وزیری ابتدا باید از طریق انتخابات میاندوره ای به عنوان نماینده وارد مجلس و پس از آن وارد دولت مالزی می شد.

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

نظرات بینندگان