arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

معاون استاندار تهران: لیستی از فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت ندارند، تهیه کردیم / آنها یا محل زندگی خود را تغییر دادند یا ما مجبور شدیم تغییراتی ایجاد کنیم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: عدم کارکرد مناسب نیروها فقط مختص به تهران نیست و این انتقادی است که به سیستم اداری ما از قبل وارد بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: عدم کارکرد مناسب نیروها فقط مختص به تهران نیست و این انتقادی است که به سیستم اداری ما از قبل وارد بوده است.

شکرالله حسن بیگی (معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تصمیمی که در مورد انتقال فرمانداران و روسای استان‌ها به محل خدمت آنها گرفته شده، گفت: این تصمیمی بوده که رئیس جمهور گرفته است و به وزیر کشور و استانداران ابلاغ کردند و ما مجری این طرح هستیم. ما از فرمانداران خودمان شروع کردیم و از دو ماه پیش پیگیر شدیم و با نظر حراست مجموعه لیستی تهیه کردیم از فرماندارانی که در محل کار خود سکونت نداشتند که براساس آن یا محل زندگی خود را تغییر دادند یا ما مجبور شدیم تغییراتی ایجاد کنیم.

وی افزود: در واقع از خودمان شروع کردیم، اما در خصوص بقیه دستگاه‌ها باید بگویم آنهایی که مطلع شدیم، درون شهرستان خود حضور ندارند، اما پست‌هایی دارند، با ادارات کل آنها مذاکره کردیم که حتما افراد را ملزم کنند؛ مدیران آنها در شهرستان سکونت داشته باشد، چرا که در غیر این صورت زمانی که مدیر در شهر حضور نداشته باشد، امکان دارد اتفاقاتی رخ دهد که الزام به حضور مدیر، فرماندار و مسئولان آن منطقه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: مصر هستیم که این اتفاق رخ دهد. در حوزه وزارت کشور این طرح کاملا اجرا شده و مدیران در محل کار خود در خانه‌های سازمانی یا جنب بخشداری و فرمانداری مشغول زندگی هستند، اما در خصوص بعضی ادارات محدود که هنوز این طرح را اجرایی نکردند، پیگیر هستیم تا اجرا شود و مدیران خود را ملزم کنند که روسای ادارات در شهر مدیریت خود ساکن باشند و به فرمانداران خود هم سپرده‌ایم که حتما در شورای اداری تذکر دهند تا افراد خانه و زندگی خود را به شهرها منتقل کنند.

وی تاکید کرد: در چند شهرستان هم که خود من در شورای اداری به مناسبت‌های مختلف شرکت کردم این موضوع را بارها تذکر دادم، چرا که پسندیده نیست، مدیر در پایان ساعت اداری به شهر دیگری برود.

حسن بیگی در مورد انتقادی که در خصوص عدم کارکرد مفید برخی کارمندان ادارات دولتی مطرح شده بود، اظهار داشت: عدم کارکرد مناسب نیروها فقط مختص به تهران نیست و این انتقادی است که به سیستم اداری ما از قبل وارد بوده است، اما باید بپذیریم مجموعه کارمندان دولت از پاک‌دست‌ترین افراد هستند. ما در این مجموعه کارمندانی داشتیم که با جان و دل کار می‌کردند.

وی اضافه کرد: درکنار آنها هم اگر کارمندی باشد که به تعهدات خود عمل نکند، مسلما راه باز است و به هیئت‌های نظارت معرفی می‌شوند. اداره کلی برای رسیدگی به شکایات وجود دارد که یکی از کارهای آن ارزشیابی ادارات کل استان و استانداری است و خود ما هم به عنوان معاونان استانداری تحت فرمت‌هایی که وزارت کشور ارسال کرده ارزیابی می‌شویم. در واقع هم ما و هم مدیرانمان ارزیابی می شویم.

نظرات بینندگان