arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

تبعات ماجرای جمال خاشقچی ادامه دارد / سقوط سهام سافت بانک به علت روابط با عربستان سعودی

ماجرای ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقچی هر روز ابعادی تازه و تبعاتی پررنگ تر پیدا می کند. اکنون نوبت به سافت بانک رسیده که به این ماجرا واکنش نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماجرای ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقچی هر روز ابعادی تازه و تبعاتی پررنگ تر پیدا می کند. اکنون نوبت به سافت بانک رسیده که به این ماجرا واکنش نشان دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سهام بزرگ ترین غول صنعت مخابراتی ژاپن، به شدت سقوط کرده است. این نخستین باری است که سهام سافت بانک تا این حد بی ارزش می شود.

نگرانی مدیران سافت بانک از تبعات پرونده جمال خاشقچی بسیار منطقی به نظر می رسد، چرا که عربستان سعودی یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران سافت بانک است و در نتیجه ارزش سهام سافت بانک نیز متاثر از حوادث کنسولگری عربستان در ترکیه روندی نزولی دارد.

در پایان روز بازار معاملاتی در توکیو، سافت بانک سقوط سهام خود را با 7.27 درصد کاهش ثبت کرد. این شرکت که چشم انداز تکنولوژی جهانی را با سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند اپراتورهای فضایی WeWork، تجارت الكترونیكی هندی Flipkart و غول های حمل و نقل مثل اوبر، گرب و اولا می بیند باید آماده باشد که در سایه همکاری با عربستان سعودی درجاتی از سقوط را تجربه کند.

بسیاری از تحلیلگران ارشد بازار سهام معتقدند به زودی شرکت های بی شماری تحت تاثیر رفتارهای عربستان با سقوط سهام رو به رو می شوند.

 یکی دیگر از ضرباتی که ماجرای جمال خاشقچی به عربستان و سافت بانک زد، تعلیق پروژه نئوم بود؛ پروژه شهر هوشمند عربستان که بسیاری از سیاست گذاران آن را مدیران غول های سیلیکون ولی تشکیل می دادند.

نظرات بینندگان