arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

غلظت گرد و غبار در حمیدیه ۴۸ برابر حد مجاز شد / آبادان ۴۶، رامشیر ۴۵ و اهواز ۱۴ برابر

میزان غلظت گرد و غبار در آبادان ۶۹۳۰، اهواز ۲۱۸۱، رامشیر ۶۸۸۶، سوسنگرد ۴۵۲، رامهرمز ۲۲۰، امیدیه ۱۶۴، هندیجان ۴۱۵، شوشتر ۱۱۰، بهبهان ۹۳، اندیمشک ۶۳، شوش ۵۰ و در دزفول ۲۷ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در شهر‌های استان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در هوای حمیدیه در ساعت ۸:۰۰ امروز به بیش از ۴۸ برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسگری در گفتگو با ایسنا، در خصوص میزان آلاینده‌های گرد و غبار امروز (۲۳ مهرماه) در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۸:۰۰ امروز میزان ذرات گرد و غبار در هوای حمیدیه ۷۲۰۶ میکروگرم در مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در حمیدیه به بیش از ۴۸ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان غلظت گرد و غبار در آبادان ۶۹۳۰، اهواز ۲۱۸۱، رامشیر ۶۸۸۶، سوسنگرد ۴۵۲، رامهرمز ۲۲۰، امیدیه ۱۶۴، هندیجان ۴۱۵، شوشتر ۱۱۰، بهبهان ۹۳، اندیمشک ۶۳، شوش ۵۰ و در دزفول ۲۷ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

عسکری افزود: بدین ترتیب میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در آبادان به بیش از ۴۶ برابر، اهواز بیش از ۱۴ برابر، رامشیر بیش از ۴۵ برابر و سوسنگرد بیش از سه برابر حد مجاز رسیده است.

نظرات بینندگان