arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

طیبه سیاووشی: انعکاس نظر تک تک اعضا به عنوان خروجی جلسه مجمع امید تعمدی بود/ نباید نگرانی خود را بر قانون ترجیح دهیم/افشانی هم مشمول قانون مصوب مجلس می‌شود

یک نماینده مجمع امید گفت: در زمانی مانند دوران احمدی‌نژاد اشخاصی باتوجه به شرایط خود را بازنشسته و یا بازخرید کردند که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم روحانی به کار بازگشته‌اند و تعدادشان هم به یک نفر مانند آقای افشانی محدود نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک نماینده مجمع امید درباره دیدار نمایندگان این مجمع با اعضای شورای شهر گفت: آقای عارف به عنوان رئیس جلسه محول کردند که یک کمیته تمامی نظرات را جمع‌آوری و جمع‌بندی کند؛ فقط و فقط همین بود و بحث بیشتری هم صورت نگرفت. اینکه نظر تک تک اعضا به عنوان خروجی جلسه منعکس شود، درست نبود و فکر می‌کنم تعمدی در کار بود که به نفع اعضای شورای و نه نمایندگان مجمع امید بود.

طیبه سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جلسه شب گذشته مجمع امید با اعضای شورای شهر تهران گفت: ابتدا ذکر این نکته ضروری است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب صحن علنی مجلس رسید و شورای نگبهان هم آن را تایید کرده است و بر اساس این قانون تا ۲۴ آبان افرادی که قبلا بازنشسته شده‌اند باید از کار خود کناره‌گیری کنند و بروند.

وی یادآور شد: در زمانی مانند دوران احمدی‌نژاد اشخاصی باتوجه به شرایط خود را بازنشسته و یا بازخرید کردند که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم روحانی به کار بازگشته‌اند و تعدادشان هم به یک نفر مانند آقای افشانی محدود نمی‌شود.

سیاوشی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان هرچقدر هم این افراد به لحاظ کیفیتی توانمند باشند، باید بروند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و حتی نهادهای غیردولتی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند شامل حال این قانون می‌شوند.

نماینده مردم تهران با اشاره به پاسخ معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بر اساس توضیحی که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور دادند قانون مجلس است که اولویت دارد و اعمال خواهد شد.

وی افزود: مواردی که به عنوان مصوبه‌های دستگاه‌های دیگر مطرح می‌شود، زمانی که قانون مجلس وجود دارد در اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران با بیان این که جلسه شب گذشته برای دو دستور کار تشکیل شد، گفت: نخستین دستور کار در مورد مساله بسیار ضروری لایحه مالیات بر ارزش افزوده بود و بحث بعدی درباره شهردار تهران بود.

وی افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیازمند یک‌سری تغییرات بود که در این جلسه نظراتی پیرامونش مطرح شد و روشن‌گری‌های صورت گرفت که مستقیما به بحث شهرداری و عوارضی که این نهاد دریافت می‌کند باز‌می‌گشت که بسیار خوب بود.

سیاوشی خاطرنشان کرد: معمولا جلسات مجمع امید با شورای شهری‌ها بسیار روشن‌گرانه و راه‌گشاست.

وی ادامه داد: دستور جلسه دوم بحث شهرداری بود و این‌که تکلیف شهردار تهران چه خواهد شد؟ بسیار ناراحت‌کننده است که شهری مانند تهران دچار تغییرات مدیرتی متوالی می‌شود.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: تا‌کنون دو شهردار و دو سرپرست در شهرداری تهران که پایتخت است عوض شده‌اند و این اصلا خوب نیست و جای نگرانی دارد.

وی با بیان این‌که بسیار خوب بود اگر این شرایط وجود نداشت و ما یک مدیریت ثابت داشتیم، گفت: متاسفانه شرایط به شکلی رقم خورد که دومین شهردار شهر تهران هم مشمول قانون مصوب مجلس می‌شود.

سیاوشی گفت: در جلسه شب گذشته نظرات و پیشنهاداتی مطرح شد؛ البته جلسه‌ای نبود که بخواهد خروجی مشخص داشته باشد افراد نظرات خود را بیان کردند و قرار شد بر اساس آن‌ها جمع‌بندی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نه قرار شد طرح دوفوریتی به مجلس برود و نه نمایندگان و اعضای شورای شهر نظرات قطعی خود را دادند اما متاسفانه در فضای رسانه‌ای طور دیگری منعکس شد.

سیاووشی ادامه داد: آقای عارف به عنوان رئیس جلسه محول کردند که یک کمیته تمامی نظرات را جمع‌آوری و جمع‌بندی کند؛ فقط و فقط همین بود و بحث بیشتری هم صورت نگرفت. اینکه نظر تک تک اعضا به عنوان خروجی جلسه منعکس شود، درست نبود و فکر می‌کنم تعمدی در کار بود که به نفع اعضای شورای و نه نمایندگان مجمع امید بود.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اعضای شورای شهر نسبت به این قانون چه موضعی داشتند، گفت: استدلال و نگرانی اعضای شورای شهر این بود که مدیریت دست به دست شده است و درست نیست،‌ این موضوع را همه درک می‌کنند اما از طرف دیگر باید به قانون ملزم بود شما نمی‌توانید نگرانی خود را بر التزامی قانونی، آن هم قانونی که به تصویب مجلس رسیده است، ترجیح بدهید.

وی تاکید کرد: خدمات آقای افشانی قابل تقدیر است و انکارپذیر نیست. حتی در این مدت با خانم‌هایی برخورد داشتم که در زمان احمدی‌نژاد به دلیل شرایط سخت استعفا داده بودند و بعدها دوباره به کار مشغول شدند اما شامل این قانون می‌شوند و باید طبق آن عمل کنند.

نظرات بینندگان