arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

منچستر سهامش را به به ولیعهد سعودی نمی فروشد

با وجود گمانه زنی ها مبنی بر ابراز تمایل «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای خرید باشگاه منچستریونایتد، «خانواده گلیزر» مالکان این باشگاه می گویند تمایلی به فروش سهام شیاطین سرخ به وی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای خبری بلیچر ریپورت روز دوشنبه نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و یکی از ثروتمندترین چهره های جهان، در نظر دارد تا در یکی از باشگاه های معتبر فوتبال اروپا سرمایه گذاری کند.


مطابق گزارش ها، باشگاه منچستر یوناتید در حال حاضر ارزشی معادل 3 میلیارد پوند داشته و مالکان باشگاه تنها در صورتی گزینه فروش را مد نظر قرار می دهند که پیشنهادی دست کم 4 میلیارد پوندی مطرح شود.


گفته می شود ولیعهد سعودی پس از مشاهده تاثیرات ناشی از مالکیت باشگاه منچسترسیتی بر شهرت و اعتبار گروه توسعه و سرمایه گذاری ابوظبی (ADUG) تصمیم به خرید سهام شیاطین سرخ گرفته است؛ این در حالی است که علامت سوال های زیادی در مورد نقض حقوق بشر توسط امارات متحده عربی مطرح شده است.


به عبارت دیگر، آنچه بن سلمان را بر آن داشته تا مالکیت باشگاه بزرگی همچون منچستریونایتد را به چنگ آورد، پوششی است تا به واسطه آن بتواند اذهان عمومی را نسبت به نقض مکرر حقوق بشر توسط حکومت خود، منحرف کرده و برای تحقق این هدف چه پوششی بهتر از محبوب ترین و پرهوادارترین ورزش جهان یعنی «فوتبال».

منبع: ایرنا
برچسب ها: ملک سلمان ، منچستر
نظرات بینندگان