arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

توافق دو کره برای تشکیل کمیته نظامی مشترک

مقام های وزارت وحدت کره جنوبی و کمیته وحدت صلح آمیز کره شمالی برای کاستن از تنش های نظامی و برگزاری نشست ژنرال های ارتش های دو کشور به توافق رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت وحدت کره جنوبی در بیانیه ای که امروز دوشنبه پس از مذاکرات دو کشور منتشر شد آورده است که توافقات خوبی برای ایجاد خطوط ریلی و شوسه بین مناطق دو کره بدست آمده است.


این وزارتخانه با اشاره به موانع تحریم ها در بیانیه خود تاکید کرده است باید این موضوع را مورد رایزنی قرار داد و کره جنوبی قصد دارد جزییات توافقات دو کره را با آمریکا نیز در میان بگذارد.


گزارش حاکی است دو کره در شرایطی به یکدیگر نزدیک می شوند که آمریکا از این فرایند خرسند نیست و نگران است که بهبود روابط دو کشور، باعث شکست تحریم ها و مانعی برای فشارهای بیشتر بر کره شمالی باشد.


دو طرف موافقت کردند که یک کمیته نظامی مشترک نیز ایجاد شود تا از بروز هر حادثه ای میان آنها جلوگیری به عمل آورد و اجازه ندهد بار دیگر دو طرف درگیر تنش های نظامی شوند.


قرار بر این شده است که دو کره مذاکرات صلیب سرخ دو کشور را نیز در ماه آینده میلادی در منطقه کوهستانی دیاموند برگزار کنند و یک کنفرانس ویدیویی تشکیل دهند تا از طریق آن اعضای خانواده های دو کره جدا شده از هم، با یکدیگر گفت و گو نمایند.


از دیگر توافقات طرفین این بوده است که در پایان ماه جاری میلادی در مجتمع 'کایه سونگ' در مرز دو کره مذاکرات ورزشی برگزار کنند.


همچنین در نشست امروز مصوب شد برای اعزام تیم مشترک به المپیک 2020 توکیو و همچنین میزبانی مشترک بازی های تابستانی 2032 میلادی نیز گفت و گو نمایند.


ایجاد مناطق حایل در مرزهای زمینی و دریایی، کاستن از تهدیدهای نظامی، ایجاد منطقه غیرممنوعه پروازی مرزی و پیشبرد طرح های ساخت و ساز مشترک و همچنین اجرای توافقاتی برای رسیدن به صلح دایمی در یک فرایند تدریجی از دیگر توافقات مهم طرفین در مذاکرات کاری امروز بود که در روستای پانمونجوم در مرز دو کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان