arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۴۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

7 سال و نیم زندان برای راننده ای که در استان فارس با پلیس درگیر شده بود

راننده و متهم پرونده تعرض و هتاکی به مامور پلیس راه استان فارس در دادگاه بدوی در 6 عنوان اتهامی مجرم شناخته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راننده و متهم پرونده تعرض و هتاکی به مامور پلیس راه استان فارس در دادگاه بدوی در 6 عنوان اتهامی مجرم شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس، 2 فقره بزه توهین به ماموران، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تخریب عمدی البسه نظامی، تمرد نسبت به ماموران هنگام انجام وظیفه، ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی و تهدید از جمله عناوین اتهامی این فرد است.
بر اساس رأی صادره از شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز، اتهامات م – ک متهم 33 ساله این پرونده از باب ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به سه فقره شکستگی دندان‌های پیشین مأمور انتظامی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه مقرر شده تعیین شد.
وی همچنین به لحاظ ارتکاب 2 فقره توهین به دو فقره و هر بار به 111 ضربه شلاق محکوم شد.
متهم متعرض مامور پلیس راه فارس همچنین به لحاظ انجام تهدید به قتل به سه سال حبس تعزیری و به لحاظ ارتکاب بزه تخریب البسه پلیس به جهار سال حبس تعزیری و از باب اخلال در نظم عمومی و امنیت به 111 ضربه شلاق و یکسال و شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
وی همچنین به لحاظ تمرد نسبت به ماموران هنگام انجام وظیفه با مجازات یک سال و شش ماه حبس روبرو شد.
بر اساس این گزارش، م – ک جمعاً به 16 سال حبس و سه بار و هر بار 111 ضربه شلاق و مجازات تکمیلی محرومیت از تصدی وسائط نقلیه سبک و سنگین در سراسر کشور و منع اقامت در شهرستان شیراز محکوم شد.
در رأی صادره همچنین به استناد مواد 23 و 24 قانون مجازات اسلامی متهم به لحاظ تتمیم و تکمیل مجازات نیز به 2 سال محرومیت از رانندگی و 2 سال منع اقامت در شیراز محکوم شد.
بر اساس رأی صادره در خصوص سه عنوان اتهامی تخریب خودرو، تخریب تابلو و افتراء به لحاظ کمبود ادله، رأی بر برائت متهم صادر شد.
همچنین در رأی صادره عنوان شده است که بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی در خصوص متهم پرونده تنها مجازات اشد یعنی هفت سال و 6 ماه حبس و مجازات تکمیلی قابل اجرا است.
رأی صادره در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز بر اساس قانون ظرف مدت 20 روز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان فارس است.
فرد متهم سوم شهریورماه امسال در محور شیراز- دشت ارژن ضمن اهانت به یک مامور پلیس راه، وی را مورد ضرب و شتم قرار داد و انتشار فیلم آن در شبکه های اجتماعی واکنش های بسیاری را برانگیخت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس پیش از این درباره جزئیات این حادثه گفته بود: یکی از افسران پلیس راهور برای بررسی وضعیت خودرو سواری که در محور دشت ارژن به سمت شیراز دچار نقص فنی شده بود در این محل حضور یافت اما در این هنگام یک خودرو لندکروز با سرعت 137کیلومتر بر ساعت به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در محل مورد اشاره واژگون شد.
به گفته سرهنگ کاووس محمدی، مامور پلیس راهور که شاهد این ماجرا بود سر صحنه حاضر شد اما یکی از سرنشینان لندکروز به تصور تعقیب و گریز از جانب این مامور پلیس، وی را مورد ضرب و جرح قرار داد و از صحنه گریخت اما در نهایت، توسط پلیس دستگیر شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
انوقت تقصیرمامور راهنمایی و رانندگی در تمام ماجرا زیر صفر بوده و معصوم بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
خیلی زیاد است برای زهر چشم گرفتن این حکم را صادر کردند .
نظرات بینندگان