arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

دستور افزایش مهلت تأدیه مهریه توسط رییس قوه‌قضاییه، برای جلوگیری از زندانی‌ شدن مردان

در بخشنامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی آمده است: نظر به برخی گزارش‌های واصله تعدادی از محکومان تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلای تعیین شده به علت افزایش غیرمتعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته و به همین جهت در اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند. بدین وسیله مقرر می‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ شود تا دادگاه ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌شود رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکوم‌علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنها جلوگیری به عمل آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور دستور داد تا بدون نوبت به درخواست تعدیل مهلت تأدیه مهریه‌ها رسیدگی کنند تا از زندانی شدن مردان جلوگیری به عمل آید.

به گزارش تسنیم، در بخشنامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه آمده است: نظر به برخی گزارش‌های واصله تعدادی از محکومان تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلای تعیین شده به علت افزایش غیرمتعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته و به همین جهت در اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند. بدین وسیله مقرر می‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ شود تا دادگاه ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌شود رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکوم‌علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنها جلوگیری به عمل آید.

ضمنا آمار پرونده‌های موضوع این بخشنامه به صورت فصلی به حوزه معاون اول گزارش شود، مسئولیت اجرای این بخشنامه به عهده رئیس کل دادگستری استان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
اقدام مناسبی بود ، امید است اینگونه اقدامات تداوم داشته باشد .
نظرات بینندگان