arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

پلیس ترکیه شواهد قتل خاشقچی را کشف کرد

شبکه خبری ان. وتی وی اعلام کرد که پلیس ترکیه در جریان تفتیش و جستجوی فنی، شواهد و مدارکی را مبنی بر قتل جمال خاشقچی در ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشف کرده است. شب گذشته پلیس ترکیه به همراه عوامل امنیتی و پلیسی عربستان به مدت ۹ ساعت ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را به صورت فنی جستجو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه خبری ان.وتی وی اعلام کرد که پلیس ترکیه در جریان تفتیش و جستجوی فنی، شواهد و مدارکی را مبنی بر قتل جمال خاشقچی در ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشف کرده است.

به گزارش ایرنا، این رسانه به نقل از منابع پلیس ترک و بدون نام بردن از مقام وی اعلام کرد که این مدارک در جریان جستجوی هیات مشترک ترکیه و عربستان به دست آمده است.
شب گذشته پلیس ترکیه به همراه عوامل امنیتی و پلیسی عربستان به مدت 9 ساعت ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را به صورت فنی جستجو کردند.
به گزارش رسانه های ترکیه، تیم پلیس مشترک ترکیه و عربستان برنامه تفتیش فنی ساختمان کنسولگری، اقامتگاه سرکنسول و خودروهای متعلق به کنسولگری برای تعیین سرنوشت خاشقچی را به اجرا گذاشته است.
هنوز در خصوص نوع مدرک به دست آمده و محل قرار گرفتن احتمالی جسد این روزنامه نگار عربستانی اطلاعاتی منتشر نشده است.
پیدا شدن مدارکی دال بر قتل خاشقچی در حالی اعلام می شود که محمد العتیبی سرکنسول عربستان در استانبول که از او به عنوان فرد کلیدی در ناپدید شدن جمال خاشقچی نام برده می شود، ساعاتی پیش ترکیه را ترک کرد.
خروج العتیبی ساعاتی بعد از اظهارات مولود چاووش ‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر بازجویی دادستانی ترکیه از هر فرد مظنون در کنسولگری عربستان سعودی در خصوص ناپدید شدن خاشقچی بر ابهامات در زمینه این پرونده افزود.
مولود چاووش ‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز عصر همچنین اعلام کرد که احتمال بازجویی از کارکنان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول وجود دارد ولی آنها ممنوع الخروج نیستند و هر کدام از کارکنان کنسولگری عربستان اجازه خروج از ترکیه را دارند.
تیم تحقیقاتی مشترک ترکیه و عربستان سعودی در راستای تحقیق درباره سرنوشت خاشقچی دیشب به مدت 9 ساعت به بازرسی از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پرداخت و امروز نیز ماموریت خود را ادامه می دهند.
همچنین امروز وبسایت خبر.7 ترکیه نیز اعلام کرد که اقامتگاه محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول نیز که در 300 متری ساختمان کنسولگری قرار دارد، در ادامه تحقیقات در پرونده خاشقچی، مورد بازرسی قرار می گیرد که عملیات بازرسی از این مکان دقایقی پیش شروع شد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، یک دادستان و وکیل از سوی دادستانی کل استانبول ماموریت یافته در راس تیم تحقیقاتی در فرایند تفتیش ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول در محل حضور داشته باشد.
بنا به اعلام این رسانه، نماینده شعبه مبارزه با تروریسم اداره پلیس استانبول و چند کارشناس جرم شناس و صحنه حادثه نیز از اعضای این کارگروه تعیین شده اند.
درباره نتیجه تحقیقات تیم مشترک تفحص و بررسی کارشناسی و فنی پلیس ترکیه و عربستان نیز گزارشی منتشر نشده است.
به گزارش ایرنا، چند روز پیش روزنامه صباح ترکیه اعلام کرد که اتاق هایی از اقامتگاه و ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به علت وجود آثار احتمالی قتل خاشقچی، رنگ آمیزی شده است.
تیم 22 نفره تفحص و بررسی سرنوشت خاشقچی روزنامه نگار ناپدید شده در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در چارچوب کار گروه مشترک عربستان و ترکیه، دیشب وارد این ساختمان شد و 9 ساعت به جستجو پرداخت.
در جریان این عملیات جستجو، 9 دستگاه خودرو پلیس حامل تجهیزات تخصصی و فنی برای جستجوی دقیق محل وارد محوطه ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و تیم پلیسی مشترک ترکیه و عربستان فعالیت خود را تا ساعات پنج صبح امروز ادامه داد.
این تیم تحقیقاتی مشترک که تشکیل آن در گفت و گوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز مورد تاکید قرار گرفت، پس از بررسی تخصصی موضوع، نتایج به دست آمده را به دولت متبوع خود گزارش می دهند و دو کشور به صورت مشترک نتیجه تحقیقات را اعلام خواهند کرد.
هنوز از سرنوشت دقیق خاشقچی که از روز دوم اکتبر(10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرده و ناپدید شده، خبر دقیقی در دست نیست، ولی منابع غیررسمی پلیس به رسانه ها گفته اند که اسناد و شواهد نشان می دهد که او از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
میخواهند بن سلمان را تبرئه کنند و بگویند نیروهای خودسر این کار را انجام داده اند. باید از همه کسانی که در زمان قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان حضور داشته اند بازجویی بعمل آید. پدرش هم در جوانی مخالفان را به قتل می رساند.
نظرات بینندگان