arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

شمع های تولد شهر هوشمند عربستان روشن نشده خاموش می شوند / مدیرعامل گوگل، «پروژه نئوم» را ترک کرد

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل اعلام کرد تا زمان روشن شدن تکلیف پرونده روزنامه نگار عربستانی مفقود شده؛ جمال خاشقچی، هیچ برنامه ای برای حضور خود و تیم مدیرانش در پروژه نئوم ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل اعلام کرد تا زمان روشن شدن تکلیف پرونده روزنامه نگار عربستانی مفقود شده؛ جمال خاشقچی هیچ برنامه ای برای حضور خود و تیم مدیرانش در پروژه نئوم ندارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب گوگل در شرایطی از کنفرانس توسعه عربستان سعودی و پروژه شهر هوشمند این کشور کناره گیری می کند، که پیش از او مدیران سرشناس دیگری مثل دارا خسروشاهی نیز از این جریان اعلام برائت کرده بودند.

به نظر می رسد کناره گیری ساندار پیچای در حکم فوت کردن آخرین شمع کیک تولد پروژه ای است که بسیار سوت و کور تر از انتظارات بن سلمان شروع خواهد شد. کنفرانسی که مقدماتش از ماه ها پیش و در جریان سفر پرهیاهو و جنجالی بن سلمان به کالیفرنیا و سیلیکون ولی چیده شده بود.

بر اساس اعلام رسمی گوگل ، مهندس دایان گرین، سرپرست بخش داده های ابری گوگل، که قرار بود به عنوان نماینده ای از این شرکت در کنفرانس سعودی ها حضور داشته باشد، تا روشن شدن ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقچی برنامه سفر خود را لغو کرده است.

اما عدم حضور گوگل در این کنفرانس تنها بخش ظاهر ماجرا است. درواقع داستان وقتی برای بن سلمان تلخ تر می شود که به خاطر بیاورد با گوگل توافق کرده بود ، این شرکت در پنج مرکز فناوری واحد هایی ویژه برای ابتکار عمل حوزه فناوری به مهندسان عربستانی تدریس کند.

 

داستان ناپدید شدن خاشقچی هر روز حاشیه ای جدید به همراه دارد و گرچه هنوز مدرک روشن و مبرهنی از قتل وی توسط مقامات عربستانی کشف نشده، اما همه سوء ظن ها به سمت خاندان سلطنتی عربستان معطوف شده است.

دولت عربستان سعودی برای مبارزه با موج خبرهای مرتبط با جمال خاشقچی در این کشور کاربران فضای مجازی را تهدید کرده که اگر اشاعه دهنده اخبار جعلی در خصوص وی باشند تا 5 سال زندان و جریمه های سنگین  در انتظارشان است.

نظرات بینندگان