arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

مقاله تند پمپئو علیه ایران: تهران را وادار به انتخاب می‌کنیم

پمپئو در ادامه بدون اشاره به سیاست تغییر نظام که از سوی دولت آمریکا بویژه بعد از روی کار آمدن «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی، در خصوص ایران به کار گرفته شده می نویسد: ترامپ به دنبال جنگ و درگیری بلند مدت در غرب آسیا و هیچ منطقه دیگری نیست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقاله تند پمپئو علیه ایران: تهران را وادار به انتخاب می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار مقاله ای به تشریح استراتژی جدید این کشور برای مقابله با ایران پرداخت.

به گزارش مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در این مقاله که با عنوان «مقابله با ایران» (Confronting Iran) در فارین افرز به چاپ رسیده می نویسد: پایان جنگ سرد موجب شد تا تفکر جدیدی در میان سیاست گذاران و تحلیلگران در مورد اینکه بزرگترین چالش امنیت ملی آمریکا چیست شکل بگیرد.

ظهور القاعده، جرایم سایبری و دیگر موارد خطرناک تهدید بازیگرانی که یک کشور خاص نبودند را تائید کرد. اما به همان اندازه تجدید حیات رژیم های غیر قانونی نیز خطرناک بود.

کشورهای سرکشی که هنجارهای بین المللی را به چالش می کشیدند، به حقوق بشر و آزادی های ابتدایی احترام نمی گذاشتند و علیه امنیت مردم آمریکا، متحدان و شرکای آمریکا و مابقی جهان اقدام می کردند.

پمپئو در ادامه بدون اشاره به کشورهایی همچون عربستان می نویسد: مهمترین کشورها در میان این رژیم های غیرقانونی کره شمالی و ایران بودند. تجاوزات آنها به صلح جهانی بسیار زیاد بوده اما بدترین مورد این اقدامات صرف چندین دهه در خصوص برنامه های تسلیحات هسته ای در مغایرت با ممنوعیت های بین المللی بود.

با وجود بهترین اقدامات آمریکا در دیپلماسی، کره شمالی سیاست گذاران آمریکایی را با توافقات کنترل سلاحی که متعلق به دوران جرج بوش بود فریب می داد.

برنامه تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی ادامه پیدا کرد تا اینکه دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شد و باراک اوباما به وی گفت که این (کره شمالی) بزرگترین چالش امنیت ملی وی خواهد بود.

پمپئو در ادامه این مقاله به ایران و برجام اشاره کرده و می نویسد: برجام نتوانست جلوی بلند پروازی های هسته ای ایران را بگیرد. در عوض این توافق پول زیادی نصیب ایران شد که تهران این پول ها را صرف اقدامات منطقه ای خود کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به شعارهای انتخاباتی ترامپ در خصوص رهبری جسورانه و همچنین اولویت های امنیت ملی آمریکا پرداخته و می نویسد که به ایران و کره شمالی هشدار داده شده که آمریکا رفتارهای آنها را تحمل نمی کند.

پمپئو در ادامه بدون اشاره به سیاست تغییر نظام که از سوی دولت آمریکا بویژه بعد از روی کار آمدن «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی، در خصوص ایران به کار گرفته شده می نویسد: ترامپ به دنبال جنگ و درگیری بلند مدت در غرب آسیا و هیچ منطقه دیگری نیست.

پمپئو در ادامه می نویسد که تمایل به گفتگو با دشمنان سخت یکی دیگر از جنبه های دیپلماسی ترامپ است و وی گفتگو را به جنگ ترجیح می دهد. وزیر خارجه آمریکا به مذاکرات آمریکا با کره شمالی نیز اشاره کرده و می گوید توافقی که در نتیجه این مذاکرات بدست می آید از برجام قوی تر بوده و سیستم های نظارتی بیشتر و دقیق تری را به کار می گیرد.

وی دلیل خروج ترامپ از برجام را اینگونه تشریح می کند که این توافق هسته ای به نفع آمریکا، متحدان و شرکای این کشور نبوده است.

پمپئو در بخش پایانی این مقاله به اقدامات ضد ایرانی آمریکا اشاره کرده و می نویسد: به‌جای توافق هسته‌ای یک کارزار چندوجهی برای اعمال فشار بر ایران راه‌اندازی شده و در دولت ترامپ، آمریکا ۱۷ دور تحریم‌های مرتبط با ایران علیه ۱۴۷ فرد و شرکت مرتبط با ایران معرفی کرده است.

هدف این تحریم ها این است که ایران وادار به انتخاب شود: این‌که سیاست‌هایی را که به ایجاد این تحریم‌ها منجر شدند متوقف کند یا آنها را ادامه دهد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
شیطان بزرگ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. حزب الله هم الغالبون
نظرات بینندگان