arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

NBC: تلاش آمریکا برای تحریم ایران و روسیه به بهانه‌ مشارکت در بازسازی سوریه

شبکه ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال تدوین پیش نویس یک استراتژی است که اجازه می‌دهد این کشور علیه شرکت‌های ایرانی و روسی که در بازسازی سوریه پس از جنگ مشارکت دارند تحریم اعمال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت آمریکا در حال تدوین یک استراتژی است که اجازه اعمال تحریم علیه شرکت‌های روسی و ایرانی به دلیل همکاری برای بازسازی سوریه را خواهد داد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه مطلع از این موضوع به شبکه‌ ان بی سی گفته‌اند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال تدوین پیش نویس یک استراتژی است که اجازه می‌دهد این کشور علیه شرکت‌های ایرانی و روسی که در بازسازی سوریه پس از جنگ مشارکت دارند تحریم اعمال کند.

به گفته‌ این منابع آگاه، این استراتژی بر تلاش های دیپلماتیک و سیاسی برای بیرون راندن ایران از سوریه از طریق اعمال فشار اقتصادی بر این کشور تاکید می‌کند.

تهدیدات این طرح مانع از کمک برای بازسازی در مناطقی خواهد شد که نیروهای ایرانی و روسی در آنجا حضور دارند و بعلاوه شرکت‌های این دو کشور را که با بازسازی سوریه همکاری می‌کنند هدف تحریم قرار خواهد داد.

بنا به گزارش ان بی سی، هدف نهایی واشنگتن مجبور کردن ایران و نیروهای مورد حمایتش به خروج از سوریه است. اگر چه این استراتژی جدید به نیروهای آمریکایی اجازه نمی‌دهد که به طور مستقیم ایرانی‌ها را هدف قرار دهد کماکان این فرصت را برای ارتش آمریکا حفظ می‌کند که در صورت احساس تهدید به نیروهای ایران حمله کنند.

همچنین این منابع آگاه گفتند که با وجود اظهارات علنی واشنگتن مبنی بر این که هدف اصلی نیروهای آمریکایی برای حضور در سوریه مقابله با گروه تروریستی داعش است، کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تمرکز خود برای مقابله با ایران از طریق فشار اقتصادی و دیپلماتیک را افزایش خواهند داد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات ایران بارها تاکید کرده اند حضور ایرانی ها در سوریه بنا به درخواست دولت مشروع دمشق و تنها به صورت مستشاری برای مقابله با تروریسم بوده است همچنین مقامات سوری و روسی نیز ضمن تایید این مساله تاکید کرده اند که ایران به درخواست دمشق و برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور دارند.

نظرات بینندگان