arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

چگونگی انجام پروژه در ازای کل سربازی از زبان سردار کمالی +‌مقررات

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نحوه بهره مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی، دانش آموختگان فناور و دانش آموختگان برتر ایرانی غیرمقیم از تسهیلات خدمت وظیفه عمومی تخصصی را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نحوه بهره مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی، دانش آموختگان فناور و دانش آموختگان برتر ایرانی غیرمقیم از تسهیلات خدمت وظیفه عمومی تخصصی را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: پیشتر، گروهی از مشمولان وظیفه تحت عنوان نخبه و استعداد برتر خدمت سربازی خود را با انجام پروژه تحقیقاتی طی می‌کردند که در حال حاضر نام این افراد به "دانش آموختگان برتر" و "دانش آموختگان برتر فناور" تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه این افراد واجد شرایط ازسوی بنیاد ملی نخبگان و در یک فرآیند علمی انتخاب و به مرکز امور نخبگان در دانشگاه عالی دفاع ملی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند، تصریح کرد: سالانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از این افراد با تایید بنیاد ملی نخبگان خدمت سربازی خود را با انجام پروژه تحقیقاتی انجام می‌دهند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه این تسهیلات با گذراندن بخشی از سربازی در ازای انجام پروژه متفاوت است، گفت: دانش آموختگان برتر تمام مدت سربازی خود را با انجام پروژه سپری می‌کنند و می‌توانند در دستگاه‌های دولتی خدمت کرده و حقوقشان کمی بالاتر از سایر سربازان است. این افراد می‌توانند پروژه تحقیقاتی را در نیروهای مسلح یا یکی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی بعضی از شرکت‌های دانش بنیان انجام دهند .

کمالی با بیان اینکه متولی امور اجرایی نخبگان دانشگاه مذکور است، افزود: پروژه این افراد پس از انجام تحقیقات موضوع، در کمیته ارزشیابی بررسی شده و در صورت کفایت، مجوز پایان خدمت صادر می‌شود و در زمان‌های تعیین شده این افراد برای طی دوره آموزش نظامی اعزام و سپس کارت پایان خدمت آنها صادر خواهد شد.

به گفته وی، افراد متقاضی برای اطلاع از ضوابط سرباز دانش آموخته برتر یا سرباز دانش آموخته فناور باید به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه و برای پاسخگویی به سوالات حین انجام پروژه تحقیقاتی باید با دانشگاه دفاع ملی نیروهای مسلح ارتباط بر قرار کنند.

متن مقرراتی که رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره چگونگی گذراندن خدمت سربازی با انجام پروژه در اختیار ایسنا قرار داده است، در ادامه آمده است که با کلیک روی هرکدام فایل مربوطه قابل رویت خواهد بود.

شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر ایرانی غیرمقیم از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی (کلیک کنید)

شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی (کلیک کنید)

شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر ایرانی فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی (کلیک کنید)

نظرات بینندگان