arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

ادامه پس‌لرزه‌های قتل خاشقجی در عربستان/ وزیر خارجه آلمان سفر خود به ریاض را لغو کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که سفر وزیر خارجه آلمان به عربستان به سبب قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول روی داد، لغو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه پس‌لرزه‌های قتل خاشقجی در عربستان/ وزیر خارجه آلمان سفر خود به ریاض را لغو کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که سفر وزیر خارجه آلمان به عربستان به سبب قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول روی داد، لغو شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای این شبکه روز چهارشنبه اضافه کرد: رسانه های آلمان اعلام کردند که هایکو ماس به عربستان نخواهد رفت.

در همین حال، یورگن هارت سخنگوی سیاست خارجی حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز گفته است که اروپا باید با توجه به نتیجه تحقیقات ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی روابطش با عربستان سعودی را اصلاح کند.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد دولت سعودی پس از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد و باورها بر این است که وی در آنجا توسط ماموران دولت سعودی کشته شده است.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک وبه آمریکا رفت. وی درمقالاتی که در روزنامه ' واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

هارت به شبکه 'دویچلند فونک' آلمان گفت:یک تصویر دو پهلو از عربستان سعودی داریم، مخصوصا باموضوعی که در روزهای اخیر در پرونده خاشقچی اتفاق افتاد. چیزی که روزهای آینده پیش می آید این تصویر را کامل می کند. اروپا شاید نیاز به اصلاح سیاست هایش نسبت به عربستان سعودی باشد.

وی افزود: باید از اهرم اقتصادی مان استفاده کنیم تا اینکه عربستان در یک جهت ثبات در منطقه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: ارائه پیشنهادات برای تغییرات سیاسی خیلی زود است و هیچ طرحی برای تحریم ها علیه عربستان وجود ندارد.

نمایندگان آمریکا انگشت اتهام را به سمت رهبری عربستان گرفتند و فشارها غرب به عربستان برای پاسخگویی افزایش یافته است.

نوربرت روتگن رئیس کمیته امور خارجه پارلمان آلمان و متحد مرکل به اظهارات ترامپ در این مورد انتقاد کرد.وی به شبکه آ.ار.د آلمان گفت: اکنون عامل سرنوشت ساز رفتار رئیس جمهوری آمریکا است که به شاهزاده گفت تا زمانی که تسلیحات کافی و چیزهای دیگر از ما بخرید، آزادی کامل به شما می دهیم.

در آخرین گزارش ها، تارنمای خبری - تحلیلی میدل ایست آی امروز برای نخستین بار جزئیاتی از نحوه قتل جمال خاشقچی را منتشر کرد و مدعی شد که این روزنامه نگار عربستانی، ظرف هفت دقیقه کشته و در حالی که جان در بدن داشت سلاخی شد.

نظرات بینندگان