arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

گفتگوی تلفنی ظریف با وزیرخارجه پاکستان برای پیگیری وضعیت "مرزبانان ایرانی": خواهان اقدامات جدی برای بازگشت سریع تمامی مرزبانان به ایران هستیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امروز در گفتگویی تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، سرنوشت نیرو‌های مرزی کشورمان که روز گذشته در نقطه مرزی ۱۰۳ در میرجاوه توسط گروه‌های تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند را پیگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفتگوی تلفنی ظریف با وزیرخارجه پاکستان برای پیگیری وضعیت
محمدجواد ظریف در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه پاکستان، وضعیت مرزبانان ایرانی ربوده شده را پیگیری کرد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امروز در گفتگویی تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، سرنوشت نیروهای مرزی کشورمان که روز گذشته در نقطه مرزی 103 در میرجاوه توسط گروه های تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند را پیگیری کرد.

ظریف در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت تضمین و افزایش امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور براساس تفاهمات و گفتگوهای قبلی، خواهان اقدامات جدی و عاجل دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی نیروهای ربوده شده و شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی و غیرانسانی و بازگشت سریع تمامی مرزبانان ربوده شده به ایران شد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگو ضمن محکومیت شدید این اقدام ضدبشری گروه های تروریستی و ابراز تاسف عمیق از وقوع این حادثه، اعلام کرد: تمامی امکانات پاکستان در خدمت اقدامات لازم و ضروری برای یافتن و دستگیری عوامل این حادثه و آزادی و تامین امنیت جانی مرزبانان ایرانی قرار خواهد گرفت. وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهار داشت: این گروه های تروریستی، دشمن مشترک دو ملت و دولت ایران و پاکستان محسوب می شوند که سعی دارند در روابط دوستانه و نزدیک این دو کشور همسایه ایجاد اخلال کنند.

نظرات بینندگان