arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

پنج میلیارد یورو پروژه در حال تکمیل در مناطق کمتر توسعه یافته توسط بانک صنعت و معدن

قريب پنج ميليارد يورو و 300 ميليارد تومان طرح با اين ويژگيها در حال حاضر مراحل ساخت و تكميل خود را مي گذرانند تا 12 هزار شغل مستقيم و صدها هزار شغل صنعتي وابسته و ده‌ها هزار شغل خدماتي مربوط را ايجاد نمايند :
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اميد كاملي رئيس اداره نظارت بر طرح هاي بانك صنعت و معدن تامين مالي 5 ميليارد يورويي اين بانك در مناطق كمتر توسعه يافته كشور را كه موجب ايجاد اشتغال 12 هزار نفر مي شود تشريح كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از بانك صنعت و معدن ، وي گفت :بانك صنعت و معدن بعنوان يگانه بانك تخصصي-توسعه اي بخش صنعت كشور وظيفه مهم تامين مالي صنايع كشور را براي بيش از 60 سال به عهده دارد.

در فراز و نشيب رويكردهاي مختلف چند دهه اخير به توسعه صنعتي، تغييرات فن‌آوري، تنوع روشهاي تامين مالي، تغيير محيط كسب و كار، تجارت جهاني، الزامات زيست محيطي و ... آنگونه كه از يك بانك توسعه‌اي در تراز جهاني انتظار ميرود با اشراف به تعاملات جهاني و نگرش بر نيازهاي داخلي، بانك صنعت ومعدن در اولويت راهبردي خود براي ثروت آفريني ملي، توسعه زيرساختهاي صنعت و ايجاد صنايع مختلف در مناطق كمتر توسعه يافته را بعنوان هدف راهبردي خود تعريف نموده است.

ضمن در نظر داشتن توجيه‌ پذيري طرحها، آمايش سرزمين و الزامات زيست‌محيطي، مردمان مناطقي با كمترين اقبال از برخورداري از تسهيلات بانكي در بيش از 60 سال شروع توسعه صنعتي كشور توانستند ايجاد طرح هاي بزرگ صنعتي را در منطقه خود به چشم ببينند و طعم شيرين توسعه اجتماعي در قالب ورود دانش و مهارتهاي جديد،‌ اشتغال جوانان در صنعت و توسعه كسب و كارهاي كوچك وابسته، رونق خدمات مورد نياز كاركنان و خانواده‌هايشان، كاهش جرم و آسيبهاي اجتماعي را در زندگي خود احساس نمايند.

قريب پنج ميليارد يورو و 300 ميليارد تومان طرح با اين ويژگيها در حال حاضر مراحل ساخت و تكميل خود را مي گذرانند تا 12 هزار شغل مستقيم و صدها هزار شغل صنعتي وابسته و ده‌ها هزار شغل خدماتي مربوط را ايجاد نمايند :

مجتمع سيمان يك و نيم ميليون تني سيمان غرب آسيا و شيشه فلوت 200 هزار تني آذرميناجام در شهرستان تربت جام استان خراسان رضوي تنها طرحهاي صنعتي بزرگ اين منطقه هستند كه با نزديكي به بازارهاي كشورهاي همجوار بازار صادرات و تامين نياز داخل را هدفگذاري كرده‌اند.

طرح تنديس ابريشم در شهرستان مرزي سرخس با ظرفيت نه و نيم ميليون مترمربع كاشي و سراميك با برترين تكنولوژي روز، از بزرگترين واحدهاي توليد كشور در صنعت ساختمان خواهد بود.

خراسان شمالي طرح فولاد آلياژي 180 هزار تني اسفراين و طرح كيمياي صبا با توليد 140 هزار تن شمش فولاد و 240 هزار تن نورد را ميزباني خواهد كرد.

سواحل نيلگون چابهار در سيستان و بلوچستان، فولاد 1.6 ميليون تني مكران را به خود خواهد ديد و مركز استان، كاشي وشنگار با توليد 4.5 ميليون مترمربع كاشي و سراميك را به عرصه صادرات كشورهاي همسايه اضافه مي كند.

خوزستان قهرمان، نيروگاه 500 مگاواتي بهبهان را ياري‌گر روزهاي سخت اوج مصرف برق در تابستان خواهد داشت. فولاد 800 هزار تني شادگان و فولاد روهينا دزفول با توليد 450 هزار تن ميلگرد به رقيبان پرسابقه هم استاني خود مي‌پيوندند. اما نقطه عطف سرمايه‌گذاريها، ابرپروژه نيم ميليارد يورويي پتروشيمي مسجد سليمان در زادگاه صنعت نفت ايران خواهد بود.

خليج هميشه فارس نيروگاه 500 مگاواتي قشم، طرحهاي توسعه مناطق مشترك نفتي را براي حفظ و صيانت از منابع كشور و طرحهاي آب شيرين‌كن براي تامين آب معادن و صنايع مادر مناطق مركزي با مجموع تسهيلات يك ميليارد يورويي را در حال تكميل دارد.

شهر ني‌ريز استان فارس سيمان يك ميليون تني و منطقه كوار فولاد دو و نيم ميليون تني را در سبد سرمايه‌گذاريهاي بانك در مناطق كمتر توسعه يافته دارد.

مناطق مركزي ايران نيز بي‌بهره نبوده فولاد 800 هزارتني سپيددشت و سيمان يك ميليون تني در لردگان را در مسير توسعه خود تجربه مي كنند.

فولاد ازنا، صنايع دارويي باير افلاك و سيمان سفيد زاگرس طرحهاي بزرگ استان لرستان هستند.
استان ايلام با پتروشيمي ايلام به استانهاي صاحب اين صنعت راهبردي مي‌پيوندد و سه طرح فولادي بزرگ با 60 ميليون يورو و 25 ميليارد تومان تسهيلات را خواهد داشت.

كرمانشاه با بزرگترين طرح صنعت نوشيدني كشور برترين تكنولوژي روز دنيا در توليد قوطي فلزي و طرح فرآوري ذرت براي سلامت و امنيت غذايي كشور را در مراحل پاياني تكميل دارد.

سيمان مهرماكو با ظرفيت تبديل يك ميليون تن كلينكر به سيمان در آخرين نقطه مرزي ميهن عزيز، توسعه صنعتي و اشتغال موثر مرزنشينان در شهرهاي مرزي را تقويت خواهد كرد.

نظرات بینندگان