arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

گفت و گوی عراقچی و همتای آلمانی درباره کانال ویژه مالی برای حفظ برجام

در این دیدار، علاوه بر گفتگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین المللی، طرفین آخرین وضعیت اجرای برجام به ویژه تلاشهای صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر این راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آنتیه لیندرتسه مدیرسیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در این دیدار، علاوه بر گفتگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین المللی، طرفین آخرین وضعیت اجرای برجام به ویژه تلاشهای صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر این راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند.

طرف آلمانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف آن بوده اند و تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی سازوکارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخشهایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.

در این دیدار همچنین دکتر عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.

طرفین بر ضرورت استمرار رایزنی های نزدیک برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و حل مشکلات در روابط دوجانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تاکید کردند.

نظرات بینندگان