arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

حمله انتحاری به کاروان نیرو‌های آمریکایی در افغانستان / ۲ نفر کشته شدند

«محمد محفوظ، ولی زاده» فرمانده پلیس پروان گفت که یک مهاجم انتحاری با قرار گرفتن در مسیر حرکت کاروان زرهی نیرو‌های آمریکایی، خود را منفجر کرده است. در همین ارتباط «ذبیح الله مجاهد» که به عنوان سخنگوی 'طالبان' در فضای مجازی فعال است، با اعلام مسئولیت این حمله انتحاری گفت که این حمله با استفاده از یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کاروان نیرو‌های آمریکایی در شهر «بگرام» در استان «پروان» در افغانستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

خبرگزاری صدای افغان موسوم به «آوا» روز پنحشنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که مقامات محلی پروان در شمال شهر کابل پایتخت افغانستان اعلام کرده اند که کاروان نیرو‌های آمریکایی در بگرام که فرودگاه آن مقر اصلی این نیرو‌ها است، هدف حمله انتحاری قرار گرفت و شماری از نیرو‌های خارجی و تعدادی غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.
این حمله دیشب در منطقه 'سه دوکان' در حومه شهر بگرام صورت گرفته و هفت کشته و زخمی داشته که زخمی شدن سه نیروی آمریکایی در آن قطعی است، اما مقامات آمریکایی در مورد تلفات خود تاکنون گزارشی منتشر نکرده اند.
بر اساس گزارش منابع امنیتی، در این حمله که در نزدیکی پایگاه نیرو‌های آمریکایی در بگرام صورت گرفت، دو غیر نظامی کشته و دو تن دیگر که زن هستند، زخمی شده اند.
«محمد محفوظ، ولی زاده» فرمانده پلیس پروان در این ارتباط گفت که یک مهاجم انتحاری با قرار گرفتن در مسیر حرکت کاروان زرهی نیرو‌های آمریکایی، خود را منفجر کرده است.
در همین ارتباط «ذبیح الله مجاهد» که به عنوان سخنگوی 'طالبان' در فضای مجازی فعال است، با اعلام مسئولیت این حمله انتحاری گفت که این حمله با استفاده از یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده انجام شده است.
به گزارش آوا، چندی پیش نیز شماری از نیرو‌های خارجی در منطقه «خلازیی» از محلات مرکزی استان پروان در نتیجه انفجار بمب کشته و زخمی شده اند.
آمریکا در بگرام، پایگاهی را برای استقرار نیرو‌های خود ایجاد کرده و فرودگاه آن مسیر اصلی رفت و آمد نیروهایش و مقامات آمریکایی به افغانستان خارج از مسیر‌های متداول قانونی برای تردد اتباع خارجی به یک کشور است و هیچ نوع نظارتی از سوی دولت مرکزی افغانستان بر فعالیت‌های نیرو‌های آمریکایی در این پایگاه و دیگر مراکز نیرو‌های خارجی نیست.

نظرات بینندگان