arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷
رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور اعلام کرد؛

توقف درج مهر ویزای ایران در پاسپورت اروپایی‌ها / این نگرانی را داشتند که از مراودات آنها با آمریکا جلوگیری شود

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور گفت: باتوجه به اینکه برخی از کشورهای اروپایی دغدغه درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورتشان داشتند، در حال حاضر این موضوع برای آنها عملیاتی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور گفت: باتوجه به اینکه برخی از کشورهای اروپایی دغدغه درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورتشان داشتند، در حال حاضر این موضوع برای آنها عملیاتی شد.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور) درباره درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورت گردشگران خارجی گفت: این موضوع برای برخی از کشورهای اروپایی که دغدغه درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورتشان را داشتند، عملی شده است. چراکه باتوجه به تحریم‌ها این نگرانی برای برخی ایجاد شده بود که اگر مهر ایران در پاسپورت آنها زده شود؛ از مراودات آنها با آمریکا جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: البته باید بگویم که این موضوع هنوز تاثیری در کار ما ایجاد نکرده و سبب افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران نشده است چراکه هیچ‌وقت این موضوعات تاثیری آنی نمی‌گذارد و با گذر زمان خود را نشان می‌دهد. دلیل این موضوع هم این است که گردشگران همیشه برای سفر به ایران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خود را انجام می‌دهند. در نتیجه باید گفت که تاثیر درج نشدن مهر روی پاسپورت گردشگران نیز چند ماه طول خواهد کشید.

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت نهایی آژانس‌های مسافرتی که درخواست خودتعلیقی داده بودند، اظهار داشت: بعد از درخواست این دفاتر، کمیته خودتعلیقی وارد عمل شد و ما مطالبات آنها را در دو بخش به آنها ارائه دادیم که بخشی از آن به سازمان هواپیمایی کشوری و بخشی دیگر به سازمان میراث فرهنگی مربوط می‌شد. به‌ این‌ترتیب طی یک روز با جناب عابدزاده (رئیس سازمان هواپیمایی کشوری) و جناب مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور) جلساتی برگزار شد و مطالبات آژانس‌ها در آن مطرح شد.

وی در پایان گفت: در نهایت تقریبا ۵۰ درصد مطالبات آژانس‌ها برطرف شده و بقیه مطالبات هم در اختیار سازمان میراث فرهنگی و هواپیمایی کشوری نبوده است. به‌علاوه این موضوع یکی دیگری از مشکلاتی که داشتیم این بود که نرخ‌ بلیت‌ها بر حسب دلار ۱۴ هزار تومان محاسبه می‌شد که بلافاصله دستور آن داده شد تا از این پس بر مبنای دلار ۸ تا ۹ هزار تومان محاسبه شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان