arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

فیگارو: خالد بن سلمان جانشین محمد بن سلمان شده اما این امر فوری نیست و در میان مدت اعلام می‌شود

روزنامه فیگارو به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: شاهزاده خالد بن سلمان سفیر عربستان در واشنگتن به این سمت (ولایتعهدی) منصوب شده است و این بدان معنا است که محمد بن سلمان ولیعهد (کنونی) پست خود را ترک خواهد کرد اما این امر فوری نخواهد بود بلکه در میان مدت اتفاق خواهد افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه فرانسوی فیگارو فاش کرد که هیئت بیعت سعودی به طور محرمانه برای انتخاب ولیعهد عربستان گردهم آمده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه فیگارو به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: شاهزاده خالد بن سلمان سفیر عربستان در واشنگتن به این سمت (ولایتعهدی) منصوب شده است و این بدان معنا است که محمد بن سلمان ولیعهد (کنونی) پست خود را ترک خواهد کرد اما این امر فوری نخواهد بود بلکه در میان مدت اتفاق خواهد افتاد.

فیگارو افزود: در پرتو فشارهای بین المللی روز افزون به خاطر ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد حکومت سعودی، هیئت بیعت از چند روز پیش با اهتمام فراوان کار بررسی پرونده محمد بن سلمان را شک و تردیدهایی درباره او وجود دارد، آغاز کرده است.

این روزنامه نوشت که این خبر را از یک منبع سعودی در ریاض تایید کرده است.

سفیر سعودی در واشنگتن درپی طرح پرونده ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به ریاض بازگشت. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی رسمی نوشت که وی به عنوان سفیر به واشنگتن بازنخواهد گشت.

این سفیر درخصوص پرونده خاشقجی گفته بود که دوربین های کنسولگری در استانبول روز دیدار خاشقجی از کنسولگری را ثبت نکرده اند.

نظرات بینندگان