arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

فیلم/ انفجار آموزشگاهی در کریمه با ۱۹ کشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار بمب در یک مرکز آموزش فنی در شهر کرچ (Kerch) در شبه جزیره کریمه، ۱۹ کشته و ۵۰ زخمی بر جا گذاشت. اکثر قربانیان دانش‌آموزان نوجوان هستند. انفجار ظهرهنگام در سالن غذاخوری این مرکز روی داد.

احتمال داده می‌شود که عامل حمله تنها یک نفر باشد؛ یکی از دانش‌آموزان سابق این مرکز که بمب را در سالن غذاخوری جاسازی کرده و سپس در داخل ساختمان شروع به تیراندازی به هر سو کرده است. به گفته مقامات، عامل این حمله درنهایت خود را کشته است.

دادستان روسیه می‌گوید که احتمال تروریستی بودن این حادثه وجود دارد. تصاویر گرفته شده از آن منطقه پس از حادثه نیز از حضور گستردۀ نیروهای امنیتی در اطراف این مرکز خبر می‌دهد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در نخستین واکنش به این انفجار، از ابراز همدردی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با قربانیان این حادثه خبر داد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که برای کمک به قربانیان، بخشی از نیروهای ارتش و همچنین تجهیزات لازم را به منطقه فرستاده است.

شهر ساحلی کرچ در شرق شبه جزیره کریمه، در کناره دریای سیاه قرار دارد. این شبه جزیره در ژانویه ۲۰۱۴ میلادی یعنی چند ماه پس از انقلاب «یورومیدان» اوکراین به خاک روسیه ضمیمه شد؛ اقدامی که محکومیت بین‌المللی را در پی داشت.

شرق اوکراین از چهار سال پیش صحنۀ درگیری‌ میان جدایی طلبان مورد حمایت روسیه و دولت مرکزی اوکراین است و شورشیان عملا بسیاری از مناطق مرزی اوکراین با روسیه را در کنترل دارند.

نظرات بینندگان