arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

وزیر آموزش و پرورش: کنکور به تدریج حذف خواهد شد

محمد بطحایی گفت: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد، چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیت‌های پرورشی و تربیتی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد، چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیت‌های پرورشی و تربیتی داشته است.

به گزارش ایسنا، محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اظهارکرد: امسال ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند در این زمینه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب تدوین‌ شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رشد ۶درصدی دانش آموزان و از طرف دیگر بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از پرسنل آموزش ‌و پرورش با توجه به اتخاذ تدابیر لازم در سال جاری جای نگرانی باقی نگذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری ۳۴ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پذیرش شدند که حجم قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بطحایی افزود: یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش توسعه مباحث و موضوعات تربیتی و فرهنگی در سطح مدارس است و دراین باره با حذف آزمون‌های مکرر برای دانش آموزان ابتدایی و افزایش ساعات پرورشی قدم‌هایی برداشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی در دوران نوجوانی قشر دانش آموز را تهدید می‌کند و در این شرایط سامانه‌ای منسجم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابله با آسیب‌ها و ارتقای سطح آگاهی خانواده نسبت به آن طراحی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طراحی پلت فرم و برنامه‌های چند رسانه‌ای به‌صورت تخصصی قابلیت ایجاد ارتباط با والدین و تعامل دو سویه جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد.

وی متذکر شد: امسال برای نخستین بار نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم وِیژه دانش‌آموزان را آغاز کردیم. برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های مهم آموزش ‌و پرورش در سطح کشور در طول تابستان بود.

بطحائی در مورد کنکور بیان کرد: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیتهای پرورشی و تربیتی داشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
خجالت نمی کشید 20 ساله دارید این حرف رو تکرار می کنید
هیچی نگید بیشتر کار کردید یعنی اینکه کمتر روی اعصاب ملت راه رفتید
نظرات بینندگان