arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

سه خودرو کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شد/ پلیس دو منطقه جدید را تفتیش می‌کند

پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، قصد دارد دو منطقه در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی و تفحص کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، قصد دارد دو منطقه در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی و تفحص کند.

به گزارش فارس، در ادامه تحقیقات پلیس و دادستانی ترکیه برای یافتن سرنخی از سرنوشت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی مفقود شده در کنسولگری ریاض در استانبول، نیروهای امنیتی مکان‌های دیگری را هم تفتیش خواهند کرد.

روزنامه «حریّت» به نقل از منابع امنیتی نوشت که پلیس ترکیه قصد دارد دامنه تحقیقات خود را به جنگل «بلگراد» در حومه شهر استانبول و همچنین یک خانه مزرعه در «یالووا» استان مجاور، گسترش دهد.

این منابع با اعلام خبر مشکوک شدن پلیس به احتمال یافتن بقایای جسد خاشقچی در مناطق ذکر شده و قصد انجام حفاری، گفتند: «پلیس تحقیقات خود را به جست‌وجو در ساختمان کنسولگری سعودی و اقامتگاه سرکنسول در استانبول محدود نمی‌کند».

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یکی از خودروهای ون، حامل برخی اعضای تیم 15 نفره مظنون به قتل خاشقچی، در تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته در محله «تِرمال» شهر یالووا مشاهده شده است. این منطقه، از مکان‌های مورد علاقه عرب‌هایی است که برای تعطیلات به ترکیه می‌آیند.

دیگر منابع خبری در ترکیه نیز می‌گویند پلیس معتقد است که حرکت خودروهای ون از ساختمان کنسولگری ریاض در استانبول گمراه کننده و از 16 خودرو، فقط 3 دستگاه از آنها حامل جسد خاشقچی بوده‌اند که همان سه خودرو نیز فعلا مفقود هستند.

پلیس ترکیه امیدوار است این خودروها را در جریان تحقیق از جنگل و مزرعه مذکور بیابد.

روزنامه «ینی شفق» امروز (پنجشنبه) در خبری اختصاص اعلام کرد یکی از اعضای تیم 15 نفره سعودی و مظنون به قتل خاشقچی، در تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن و سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا نقل کرد.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور شامگاه گذشته برای دومین‌بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شوند.

نظرات بینندگان