arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

آیت الله نوری همدانی: جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید طبق فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) برای انقلاب اسلامی کادر سازی کند زیرا فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) فرهنگ عدالت و صداقت بوده و انقلاب اسلامی آن را احیاء کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید طبق فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) برای انقلاب اسلامی کادر سازی کند زیرا فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) فرهنگ عدالت و صداقت بوده و انقلاب اسلامی آن را احیاء کرده است.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اهمیت شغل معلمی و جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان و معلمان حق بزرگی برگردن جامعه دارند زیرا یکی از مهمترین مسئولیت ها در جامعه بر عهده آنان بوده و آن مسئولیت، تربیت افراد جامعه است.

وی افزود: کتب درسی و سبک پرورش باید سازگار با فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) باشد؛ زیرا مهمترین سرمایه کشور یعنی جوانان و بهترین سرمایه انسان یعنی جوانی در اختیار آموزش و پروش است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم برگرداندن علوم و همچنین افتخارات به جایگاه اولیه خود گفت: غرب بعد از جنگ صلیبی افتخارات علمی ما را به غارت بردند و به نام خود ثبت کردند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی بازشناسی اسلام از سوی مسلمانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت بسیاری است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از سوره عبس اظهار کرد: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود، تصریح کرد: وظیفه ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و فرهنگ اسلامی باشد، باید فرهنگ اهل‌بیت (ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و در حرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود.

نظرات بینندگان